Publicerat Maj 28, 200916 yr Hej! Glad som en lärka hämtade jag ut paketet från Torsbo för en stund sedan med 1" weaver-ringar. Nu när jag ska montera upptäcker jag att det bara finns en tvärgående skruv som fixerar den undre delen av ringen i själva basen! Måste fattas en? Skruvarna låg förslutna i påsar så det kanske har blivit vajsing i fabriken vid paketring, vad vet jag. Eller är jag snett ute? Vad göra? Ville ta en koll här så att jag inte har tänkt helt fel innan jag ringer och ber om en skruv till... Skruven i fråga är alltså den skruvas fast i sidan med medföljande räfflad rund..grej med ett mejselspår i. Som ni märker är jag kanske inte Martin Timell direkt men så borta är man väl ändå inte.. Tacksam för tips! Mvh!
Publicerat Maj 28, 200916 yr Överfallet är väl bockat på ena sidan? Bockningen ska haka i basen på ena sidan och andra sidan drar du fast med de två skruvarna. /M.
Publicerat Maj 28, 200916 yr Författare Förstår hur du menar, bifogar en bild på den skruv som jag bara (?) har en av!
Publicerat Maj 28, 200916 yr Pinnen ska gå igenom basen men du ser ut att sakna plåtblecket som "pinnen" ska löpa igenom som agerar mothåll Har du inga lösa delar över? /M.
Publicerat Maj 28, 200916 yr Författare Pinnen ska gå igenom basen men du ser ut att sakna plåtblecketsom "pinnen" ska löpa igenom som agerar mothåll Har du inga lösa delar över? /M. jo precis, plåtbleck har jag! men har bara en "pinne"...ska väl vara en pinne per bas?
Publicerat Maj 28, 200916 yr Författare Tänkte väl det! Blir till att ringa Torsbo Handels imorgon! Tack för hjälpen!! Kalle