Publicerat Oktober 25, 200520 yr Är det tycke och smak eller ???? Vilket av dom är stabilast....vrid är väl snyggast(lägst)....och lättare att byta riktmedel till...vad skulle ni sätta på en drilling ?
Publicerat Oktober 26, 200520 yr En Sempret & Krieghoff sidolåsdrilling med en massa lulllull från 1935 skall givetvis ha ett hak. En Vanlig "bonndrilling" hade jag utan tvekan valt vrid till. MVH Håkan
Publicerat Oktober 26, 200520 yr kan bara hålla med Håkan.... vanlig drilling är det "trevligast" med ett vrid. Exklusiv drilling är "trevligare" med hak helt klart... MVH/Jocke
Publicerat Oktober 26, 200520 yr Håller med er andra, men det finns troligen bara att par-tre smeder i riket som kan göra ett fullgott hakmontage. Därför är ett svängmontage ett säkrare kort, eftersom det inte alls ställer samma krav på smedens passarbete, men blir tillräckligt bra ändå. Hak är dyrt och gammalmodigt - det är bara motiverat på en gammal drilling, och då av pietetsskäl. Pete
Publicerat November 3, 200520 yr Jag valde hak på min Merkel från -71 det ser trevligare ut även på en "bonndrilling" 4-fots Hakmontage, Ny Leupold European 30 1-4x20, uttryckning av en bula i en hagelpipa, Omblånering, allt för 11.000:- Hakmontaget är ett super-jobb, blåneringen sidenmatt, av bulan syns inget, jag är nöjd och ångrar inte det minsta
Publicerat November 15, 200520 yr Håkan Var kan man köpa ett löst vridmontage till drilling. mvh christer
Publicerat November 16, 200520 yr lösa apel-vrid kan du köpa hos http://jakt-skytte.com/jakt-skytte/index.php MVH/Jocke
Publicerat November 16, 200520 yr Skillnaden i pris mellan hak och vrid är inte så stor för en kikare, men andrakikaren blir betydligt billigare med vrid. Om man nu vill ha två...