Publicerat Maj 31, 200917 yr Jag hade turen att få köpa denna fina bössa efter tips från en ny bekant, bössan låg inte länge på blocket men jag hade turen att ringa först bifogar några bilder tyvärr lite usel kvalitet på bilderna men dom är tagna med mobil kamera. Bössan låg även med på säljes i grannkanalen som blocket tips. Mvh Jocke
Publicerat Maj 31, 200917 yr Den ser mycket trevlig ut jocke in med lite bilder o visa vad den presterar grattis te en fin bössa. Mvh
Publicerat Maj 31, 200917 yr Författare Den ser mycket trevlig ut jocke in med lite bilder o visa vad den presterar grattis te en fin bössa.Mvh Tack Flex! Jag har inte hunnit med att skjuta med den än, jag har i allafall gått igenom bössan och kollat på den. Kan inte hitta något negativt på den. Laddade upp lite plugg till den med dom hylsor som följde med i köpet, bland dom saker som följde med bössan fanns det anteckningar om hur mycket som är skjutet med den också. Det finns 296 skott bokförda på bössan, laddvikter och vilka kulor som gått bra och patron längder, kort och gått allting som bössan vart med om. Så jag hoppas och tror att det här är ett bra köp. Mvh Jocke
Publicerat Maj 31, 200917 yr Fin bössa! Är det en S491? Enkelskott? Skall bli intressant att höra vad den klarar för kulvikter i de tyngre regionerna. Hade den testats med tyngre?
Publicerat Juni 1, 200917 yr Författare Fin bössa! Är det en S491? Enkelskott? Skall bli intressant att höra vad den klarar för kulvikter i de tyngre regionerna. Hade den testats med tyngre? Hejsan. Jo det är en s491:a men det är inte en enkelskottare, den här har fungerande magasin som jag provat att stoppa i 4 +1 skott och det funkade perfekt, vet dock inte om det rymms 5 patroner i magasinet då jag inte provat. Jag vet inte heller hur tunga kulor den klarar då dom tyngsta kulor som det följde med anteckningar om är 55 grains. Mvh Jocke
Publicerat Juni 1, 200917 yr Författare Sako när det var och är som bäst, fint köp Jocke gratulerar /Christian Hej Christian Och tack så mycket, nu har jag vart iväg och provskjutit bössan, och den skjuter lika bra som jag trodde att den skulle göra. Dagens skjutning gjordes med en laddning på 29 grains norma 202 och en 52 grains hornady matchkula, tändhatten var en federal goldmatch. Hagelskuren på mitten av tavlan mäter 15mm/5 skott avstånd 80m . Dom andra serierna är tre skottare och dom blev små och fina. Mvh Jocke
Publicerat Juni 2, 200917 yr Det ser ju inte annat ut än bössan skjuter kanon grattis till ett bra köp Mvh.
Publicerat Juni 2, 200917 yr Författare Hej! Jo nog verkar bössan ha potential att skjuta tätt när jag får mer tid att testa några fler laddningar, hittar jag kanske fler som som skjuter lika bra. Mvh jocke
Publicerat Juni 2, 200917 yr Det där är vapenkirurgi, man mäter, skruvar och sätter pilen där man avsett, kusligt noggrant. Ett stort grattis Jocke till ditt fynd, för det fall att du drabbas av en vilja att sälja är jag villig att ta över vårdnaden, jag vet, det är samma dag som helvetet fryser över och grisar flyger, men jag lovar att rasta den i rätt omfattning. /Christian
Publicerat Juni 5, 200917 yr Författare Det där är vapenkirurgi,man mäter, skruvar och sätter pilen där man avsett, kusligt noggrant. Ett stort grattis Jocke till ditt fynd, för det fall att du drabbas av en vilja att sälja är jag villig att ta över vårdnaden, jag vet, det är samma dag som helvetet fryser över och grisar flyger, men jag lovar att rasta den i rätt omfattning. /Christian Hej Christian Det känns tryggt att veta att du vill adoptera bössan om jag skulle få någon knäpp och sälja den men som det ser ut nu så lär det dröja en stund iallafall. Bössan skjuter mycket bra bättre än mej Du är faktiskt den tredje som meddelar mej om att dom är villiga att ta över den när jag tröttnat på den, men jag hoppas att det dröjer länge innan jag gör det. Det enda som skulle kunna få mej att släppa den nu är att någon erbjuder mej en lika fin bössa men då i caliber 6ppc och då helst en sako 75:a. Mvh Jocke