Publicerat Juni 2, 200917 yr Hej alla trevliga medlemmar! 37årig manlig man med jakt, fiske och mat som stort intresse vilket ju går alla tiders att kombinera Fiskat sen barnsben med mesta inriktning på mete och flugfiske. Detta intresse har dock fått på foten av jakten som jag började med för ett par år sedan. Tog lång tid innan jag satte mej i skolbänken till jägarexamen, intresset har funnits i flera år men det har alltid kommit saker emellan. Bor utanför Uppsala med fru och en liten prinsessa på 14mån. Jobbar i egen firma med rep/försäljning av industriutr. Jakten bredrivs uppe i Hälsingland där jag mest jagar skogsfågel. Har eventuellt rävvak på g hemma i närheten. Skytte är något som intresserar mej också, har börjat handladda lite smått mest för att få till bra laddningar till toppjakten men även till banskyttet. I skåpet står för tillfället en CZ 453 Varmint 22LR toppad med Bushnell Legent 5-15x40 och en Rem. LTR 308:a toppad med Leupold VX3 4,5-14x50 LR belyst och ljuddämp. A-tec TMM5.
Publicerat Juni 2, 200917 yr Tackar!3 mil norr om Hudik. ok. då jagar jag längre söder om dig. ända nere i bollnäs komun!
Publicerat Juni 2, 200917 yr Hej alla trevliga medlemmar!37årig manlig man med jakt, fiske och mat som stort intresse vilket ju går alla tiders att kombinera Fiskat sen barnsben med mesta inriktning på mete och flugfiske. Detta intresse har dock fått på foten av jakten som jag började med för ett par år sedan. Tog lång tid innan jag satte mej i skolbänken till jägarexamen, intresset har funnits i flera år men det har alltid kommit saker emellan. Bor utanför Uppsala med fru och en liten prinsessa på 14mån. Jobbar i egen firma med rep/försäljning av industriutr. Jakten bredrivs uppe i Hälsingland där jag mest jagar skogsfågel. Har eventuellt rävvak på g hemma i närheten. Skytte är något som intresserar mej också, har börjat handladda lite smått mest för att få till bra laddningar till toppjakten men även till banskyttet. I skåpet står för tillfället en CZ 453 Varmint 22LR toppad med Bushnell Legent 5-15x40 och en Rem. LTR 308:a toppad med Leupold VX3 4,5-14x50 LR belyst och ljuddämp. A-tec TMM5. Hej och välkommer hit
Publicerat Juni 3, 200917 yr Välkommen till Jaktsidan. kul med fler uppsalingar var utanför uppsala bor du?
Publicerat Juni 3, 200917 yr Japp, J-dal. Du också? Ja, första året i år annars jagar jag på grannmarkerna söder och norr om j-dal.