Publicerat Juni 2, 200917 yr Fick tips av en annan forumist om en tokig tupp, så jag tog med familjen och åkte dit. Vi fick en härlig upplevelse och några fina bilder, sen tog batterierna slut... Senare på kvällen åkte vi dit igen och filmade också. Helt fantastiskt! Delar med mig med två bilder, önskar alla fick vara med om detta! Mvh Magnus.
Publicerat Juni 3, 200917 yr Ha-ha snygg bild men varför har du gömt händerna i jackan? Är det hemma omkring nånstans?
Publicerat Juni 3, 200917 yr Snygga bilder, snodde den på bara tuppen som startskärm på datorn om det är ok. /Lasse
Publicerat Juni 3, 200917 yr Snygga bilder det är något speciellt med tjädertuppar vet inte riktigt vad men det känns som en urtids fågel. Inte helt riskfritt att stå utan skydd så nära som på bilden vingknogar och näbb är rätt effektiva vapen.
Publicerat Juni 3, 200917 yr Författare MKJ: det var hemomkring, men häruppe har vi ju större jaktområden än tomten så det var "en bit" från huset! Jag ska lägga upp fler bilder ikväll som ni får sno bäst ni vill. Bara jag inte får se dem i nån jakttidning och att nån annan håvat in prispengar för "Bästa bild"... Har själv planer på att skicka nån av bilderna faktiskt! För övrigt är det lite tveeggat att hålla på och störa en sån herre som han på bilderna. Det tar troligen vansinnigt mycket kraft av dem att "freda" och upprätthålla reviret, bara för att nån idiotisk människa vill ha bilder, upplevelser och minnen... Fick en enormt fin filmsnutt på en minut där han står och visar upp sig på en stubbe, hur laddar man upp en film på 24 MB? Går det så delar jag gärna med mig. Mvh Magnus.
Publicerat Juni 3, 200917 yr Underbara bilder! Första ser verkligen ut som ni har en livad diskussion o tuppen börjar bli smått för****ad
Publicerat Juni 3, 200917 yr För övrigt är det lite tveeggat att hålla på och störa en sån herre som han på bilderna. Det tar troligen vansinnigt mycket kraft av dem att "freda" och upprätthålla reviret, bara för att nån idiotisk människa vill ha bilder, upplevelser och minnen...Mvh Magnus. Klokt tycker jag såg nyligen bilder på en sådan herre med helt sönderslagna vingknogar, så visst fota du men sprid inte ryktet vart han finns så det blir anstormning. Sedan kan man väl diskutera vilken nytta en sådan gör så egentligen är den väl inget att vara rädd om men ofta återkommer dessa herrar på samma ställe varje år så det kan bli många trevliga stunder för dig med denna.