Publicerat Juni 3, 200916 yr Tjenare! Vaktmästar'n här. Registrerade mig för någon timme sedan, för att få svar på en fråga om irriterande fiskmåsar. Tycker att ni verkar ha en trevlig stämning och sammanhållning här, så vem vet - jag kanske blir långvarig :-D Bor på okänd ort i Östergötland, har en grabb på 8 år, och ytterligare en utflugen på 22 år. Med olika mammor, men det är en lång och plågsam historia som jag inte tänker plåga er med, om ni inte vill det. Är i detta nu 52 år, och har arbetat som vaktmästare på skolor, vårdhem och faktiskt en kyrkogård i dryga 25 år. Njuter av friheten i mitt yrke, och att hjälpa människor som behöver hjälp med något - litet som stort - intimt som icke-intimt :-) I detta nu är jag verksam på en högstadieskola, och nu på våren är det underbart. Lättklädda flickor, och uppspelta lärare - det är livet för en vaktmästare det. Förhoppningsvis får jag vara kvar, trots att finanserna plågar vårt avlånga land, men får jag gå, då accepterar jag det och går vidare i livet - min livsfilosofi. Gällande jakt så har gammelgubben hållt på mycket med jakt, han gjorde socknerna osäkra kan man säga. ;-) Han var en riktig vilde, fanns inga rådjur som överlevde när han gick igång med bössan inte. Minns när man som liten pojk fick följa med honom - det var årets höjdpunkter, utan någon som helst tvekan. Hade en period då jag tänkte ta en jaktexamen, men då kom privata saker som inte går att rå över emellan. Det får bli efter pensionen, då har man tid att njuta av livet, och förhoppningsvis kan jag gå redan vid 63 års ålder - det vore oerhört härligt! :-) Det får vara allt för nu. Det är bara att tjoa om ni undrar över något, så ska jag försöka svara så gott jag kan. MVH Vaktmästar'n - Inte lika okänd längre
Publicerat Juni 3, 200916 yr Välkommen! Du ska se att du blir fast här. Men... Lättklädda flickor ... hoppas verkligen du menar lärarna och inte högstadietjejerna.
Publicerat Juni 3, 200916 yr Tack alla för välkomnandet! Vicks: Att titta lite har väl inte skadat, det är en annan sak att göra närmanden - det skulle jag inte ens tänka på att göra ;-) MVH Vaktmästar'n - Med händerna på täcket
Publicerat Juni 3, 200916 yr Vicks: Att titta lite har väl inte skadat, det är en annan sak att göra närmanden - det skulle jag inte ens tänka på att göra ;-)MVH Vaktmästar'n - Med händerna på täcket Hmm... jag vet inte men struntsamma det är en annan diskussion.
Publicerat Juni 4, 200916 yr Hej och välkommen hit "Okänd ort i Östergötland"... Hmm Jag trodde alla var kända så här dags... Hmm...undrar om det är långt ifrån där jag bor... Oavsett vilket...VÄLKOMMEN
Publicerat Juni 4, 200916 yr "I detta nu är jag verksam på en högstadieskola, och nu på våren är det underbart. Lättklädda flickor, och uppspelta lärare"... ....?
Publicerat Juni 4, 200916 yr Vaktmästare finns det längre jag är fastighetsskötare men skitsamma jag vet vad du menar. Men tycker att det du skrev lom lättklädda fickor känns lite väl magstarkt.