Publicerat Juni 7, 200917 yr jaha det börjar bli dyrt att bli duktig med skyttet efter ca 100pilar sen årsmötet/jaktstigen så har även jag lyckats med det nu
Publicerat Juni 7, 200917 yr aj siddu där var det bilder också ja grattis till att ha blivit 100kr fattigare ^^
Publicerat Juni 7, 200917 yr Författare aj siddu där var det bilder också ja grattis till att ha blivit 100kr fattigare ^^ jepp bilder kommer alltid att finns att kolla på hära efter mina lycade skjutningar Jepp, sen i fjol. okejokej.
Publicerat Juni 8, 200917 yr vi e nöjd me dej!.. gott skjutet! å grattis till 1 i 1 pilarna!.. MVh Mamre!..
Publicerat Juni 8, 200917 yr Författare Bra i höjd! jepp, dom ska bara flyttas in lite vi e nöjd me dej!.. gott skjutet! å grattis till 1 i 1 pilarna!.. MVh Mamre!.. bra det då så man slipper skämmas tackar!
Publicerat Juni 8, 200917 yr Författare vart en tät skjutning nu ikväll sen har jag skutit sönder isoleringen jag har och skjuter på så nu blir det lungtr ett tag dålig bild men ena pilen gick lite snätt så kom det en annan och skjöt av spetsen på pilen
Publicerat Juni 9, 200917 yr surt surt.. ibland får man perioder då man kan skjuta bort/ skjuta sönder en hel hög med pilar.. och frustrerande någe nog! Finns få saker som gör mig SÅ arg som att skjuta "perfekt" i 2 månader för att sen skjuta sönder alla pilar man äger på 2 dagar.. HATAR att bli av med pilar! Skulle rekommendera dig i detta skede att du slutar skjuta träffbilder med massa pilar. Rikta in siktet så du börjar träffa mitten o så börjar du skjuta en pil per prick istället. Så slipper du dedär med sönderskjutna nockar o fenor osv..
Publicerat Juni 9, 200917 yr surt surt.. ibland får man perioder då man kan skjuta bort/ skjuta sönder en hel hög med pilar.. och frustrerande någe nog! Finns få saker som gör mig SÅ arg som att skjuta "perfekt" i 2 månader för att sen skjuta sönder alla pilar man äger på 2 dagar.. HATAR att bli av med pilar! Skulle rekommendera dig i detta skede att du slutar skjuta träffbilder med massa pilar. Rikta in siktet så du börjar träffa mitten o så börjar du skjuta en pil per prick istället. Så slipper du dedär med sönderskjutna nockar o fenor osv.. WORD! (som di sääger i Amerikat)
Publicerat Juni 9, 200917 yr Författare surt surt.. ibland får man perioder då man kan skjuta bort/ skjuta sönder en hel hög med pilar.. och frustrerande någe nog! Finns få saker som gör mig SÅ arg som att skjuta "perfekt" i 2 månader för att sen skjuta sönder alla pilar man äger på 2 dagar.. HATAR att bli av med pilar! Skulle rekommendera dig i detta skede att du slutar skjuta träffbilder med massa pilar. Rikta in siktet så du börjar träffa mitten o så börjar du skjuta en pil per prick istället. Så slipper du dedär med sönderskjutna nockar o fenor osv.. fundera starkt på det, att fiksa till siktet och sen skjuta 1 pils serier och sen rikka in stolparna
Publicerat Juni 10, 200917 yr Författare dax du kommer till mej så vi kan rätta till sikt bilden!.. Mvh jo det är ju dax för det snart, har en pil som holler på att tappa styr fenan sen har man en till som sesr ungefär lika dan ut
Publicerat Juni 10, 200917 yr Man kan ju också nöja sig med mindre täta grupper,, denna centrum träff fixering är trots allt inte så viktig vid jakt, endast vid tävlingsskytte, sitter mina pilar i en snusdosa på 25 är jag mer än nöjd, strävar inte att bli OS skytt, bara jaga,, men men det e jag
Publicerat Juni 10, 200917 yr Författare Man kan ju också nöja sig med mindre täta grupper,, denna centrum träff fixering är trots alltinte så viktig vid jakt, endast vid tävlingsskytte, sitter mina pilar i en snusdosa på 25 är jag mer än nöjd, strävar inte att bli OS skytt, bara jaga,, men men det e jag jo det är samma hära, nu brukar det oftast bli inom dosan på 1o meter och 20 är dom lite mera spridda men endå inom ett A4 papper
Publicerat Juni 10, 200917 yr sitter mina pilar i en snusdosa på 25är jag mer än nöjd Helt rätt! Hur skulle man klara sig utan snus....
Publicerat Juni 10, 200917 yr Seriöst, är man intreserad av bulls eye skjutning är det ok, men då får man också acceptera att pilar går år helvete, för mig som jägare är det viktigare att mitt skytte funkar dygnet runt året om även i sömnen, denna millimeter jakt kan nog i många fall skapa en onödig brist i självförtroende tror jag. Visst ska man träna presition , det gör även jag, men i förhållande till vad jag ska använda bågen till. Inte stressa sig själv i onödan altså Återkommer till det jag alltid säger, " Vart sitter första pilen den dagen du går ut och skjuter ?" det är trots allt det enda som räknas!