Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sabatti bra eller dåligt

Featured Replies

Publicerat

Jag har läst att sabatti skulle vara ett dåligt köp, stämmer det?

Själv har jag en sabatti golden e 12/70 som funkar kanon!

Dessutom är den trevlig att se på

Vilka säljer sabbati i sverige?

Publicerat

Jaguargruppen.

Kul att din bössa funkar, bara att hoppas att den fortsätter att göra det.

En signifikant grej med dessa vapen är namnet, hur många namn har de haft vid detta laget? De säljer skiten under ett namn och rätt snart så är namnet förknippat med värdelösa vapen. Vips så byter de namn på dem och säljer några till..

Herr Berg har rätt kul erfarenheter av dessa bössor! Tror han hade sin inlämnad 2-3 gånger för reparation på en sprittny bössa. Så var han med mej och jagade en morgon och bössan havererade igen..

Mvh!

Publicerat
Jag har läst att sabatti skulle vara ett dåligt köp, stämmer det?

Själv har jag en sabatti golden e 12/70 som funkar kanon!

Dessutom är den trevlig att se på

Vilka säljer sabbati i sverige?

Jo de brukar räknas som bottenskrapet av den italienska lågprisproduktionen. Men egentligen är det lite fel för jag har sett jävligt välgjorda bössor från Sabbatti - men dessa har inte varit sålda i sverige. Så Sabbatti kan göra jävligt fina vapen men som regel är de man hittar i sverige rent skrot.....

Classic brukar väl vara de som tar det billigaste från Sabbatti's produktion till sverige. Trist att man envisas med att sälja skiten när begagnatbössor i sverige är så pass billiga.

/T

Publicerat

P.B.

Jag köpte en beg Sabbati Classic studsare för 10 år sedan böt trycke och fick den trevligaste bössan än så länge.

Åtminstone jämfört med rugern eller Mausern jag hade tidigare.

Är det en bössa som du ska ha ett tag innan du vet dina egentliga behov och den är billig så kör på.

Är det en bössa som du tänker använda länge och kostar över 5000 så kolla vidare.

Men det är bara min åsikt

Publicerat
  • Författare
P.B.

Jag köpte en beg Sabbati Classic studsare för 10 år sedan böt trycke och fick den trevligaste bössan än så länge.

Åtminstone jämfört med rugern eller Mausern jag hade tidigare.

Är det en bössa som du ska ha ett tag innan du vet dina egentliga behov och den är billig så kör på.

Är det en bössa som du tänker använda länge och kostar över 5000 så kolla vidare.

Men det är bara min åsikt

Nej jag har haft den ca 5år kanske 2000 skott skjutna med den än så länge har stått mycket i skåpet tänkte börja träna på banan igen med den!

Ni kommer kanske att garva men jag gav 9000 om jag minns helt rätt.

Men den har aldrig klickat eller vart konstig på något sätt

jag bara undra varför alla var så jä*la anti mot sabatti

Jag kanske har haft tur

Publicerat
Nej jag har haft den ca 5år kanske 2000 skott skjutna med den än så länge har stått mycket i skåpet tänkte börja träna på banan igen med den!

Jag kanske har haft tur

I sådana fall har jag också haft tur..

Jag hade nog skjutit 2000skott med en beg Marocchi Och det var också en skitbössa.

Det är nog så här. För oss som inte har råd att köpa en FN-a1 eller en Baretta ELL så duger dessa bössor, det är ju ingen som har prislappen hängandes på bössan utan det är träffarna som räknas. Om bössan kostar 500 eller50,000 kronor spelar bara roll för ens eget ego.

Fast jag vill ha en FN endå

Publicerat

Jag kanske har haft tur

2000 skott på 5 år.... Det ger knappast en rättvisande bild av ett vapens slitstyrka eller dess kvalitet.....

Rost, klyddande ejektorer, säkringar och pipväljare som är mer för syns skull än för funktion är väl annars de vanligaste åkommorna.

För 9000 borde du ha kunnat hitta en Browning 325 vilket är en fantastiskt mycket bättre bössa. Bara för att nu ta ett exempel.

/T

Publicerat
I sådana fall har jag också haft tur..

Jag hade nog skjutit 2000skott med en beg Marocchi Och det var också en skitbössa.

Det är nog så här. För oss som inte har råd att köpa en FN-a1 eller en Baretta ELL så duger dessa bössor, det är ju ingen som har prislappen hängandes på bössan utan det är träffarna som räknas. Om bössan kostar 500 eller50,000 kronor spelar bara roll för ens eget ego.

Fast jag vill ha en FN endå

Där är en jävla skillnad i balansen på en Perrazzi och en Marochi, så det är betydligt mer än egot som njuter av en bra bössa. Så jag skulle nog hellre ta en duktigt skamfilad Perrazzi framför en splång ny skrotbössa.

För inte så länge sedan vet jag en MX8 som gick för 4500:-, låt vara mer än lite nött på ytan men mekaniskt var den som ny. Trots att den nyttjats mycket flitigt av förre ägaren, jag tvivlar på att den gått under 20 000 skott.

/T

Publicerat

Jag tror det handlar om hur ofta man står på skjutbanan, om jag var där varje vecka skulle jag ta mig råd att köpa en perazzi.

Men för de flertalet jägare som besöker banan någon gång per år duger en skitbössa

Publicerat
Jag tror det handlar om hur ofta man står på skjutbanan, om jag var där varje vecka skulle jag ta mig råd att köpa en perazzi.

Men för de flertalet jägare som besöker banan någon gång per år duger en skitbössa

Nej, jag skulle nog hävda motsatsen eftersom de problem som brukar följa med de billigare kreationerna är lika jävla irriterande och lika farliga oavsett hur ofta man jagar/smular lerplattor.... Lägg till risig samskjutning, taskiga träffbilder och ojämna trycken som bara är irriterande egentligen så begriper jag inte varför det överhuvudtaget finns en marknad för skräpet - i synnerhet sett till priserna på begagnat marknaden.

/T

Publicerat

Så här va..

Har man köpt en Sabatti så har man. Har man torskat på ett av ruskigt många måndagsex så gör man bäst i att byta skiten så fort som möjligt, har man däremot fått tag på ett exemplar som funkar så är det väl bara att tuta och köra så länge tygen håller?

Dock, när det gäller Herr Bergs upplevelse.. Tror det var efter andra eller tredje svängen hos vapentekiker på garantiåtagande och så upptäcker han en morgon på tippen att bössan INTE laddar om. Det var en Kiplauf han köpt uppenbarligen ^_^ Vågar inte ens spekulera om hur fort han körde hem till mej för att hämta min Centroautomat som stod hemma i skåpet men han var ruggigt snabbt åter.

Sannolikheten att torska på en sån grej är låg/obefintlig nästintill om man lägger ngn tusenlapp till på ett bättre fabrikat som haft samma varunamn mer än två-tre år åtminstonde.

Mvh!