Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Viking mountain

Featured Replies

Publicerat

Någon som har erfarenhet av denna känga? Den va ju riktigt billig så man funderar ju förstås över kvaliten. Tror ni kängan e hög nog för funka ok i skogen, är inne lite på viking hunter också men den kanske blir lite för varm på sommaren. Någon som har koll på ifall passformen för Viking hunter och Viking mountain är likadan?

http://www.wild-outdoorlife.se/372.asp

Nybliven jägare som är tacksam för tips =)

Publicerat

Ingen erfarnhet av just denna modellen dock av Viking. Hade en modell som hette Duckhunt och dessa höll i typ 10-12 år faktiskt! Galet impad faktiskt och det var stor sorg när de tillslut gav upp. De var inte vattentäta hela tiden men det kändes som ett mindre problem för mej.

Mvh!

Publicerat

Jag har den högre modellen, hunt tror jag den heter. Har haft den i tre år nu, tror jag. Sulan har släppt från kängan bakom stortån så att säga, där det böjjer sig hela tiden. Annars är jag väl nöjd med den. Ska tilläggas att jag sällan kan ha ett par skor eller kängor mer än ett till två år. Dom håller helt enkelt inte.

Vattentät, njae. Då ska man nog ha gummistövlar. Men dessa står emot blött gräs och att kliva ner i sporadiska vattenpölar.

En annan erfarenhet jag har är att man ska välja full höjd på skaftet, eller lågskor. I alla fall för mig så känns mellantinget med halvhöga skaft bara obekvämt. Det skaver ovanför hälen när skaftet rör sig, och det är svårt att få byxorna att sluta tätt mot kängan.

Mitt betyg blir: Klart prisvärda, i alla fall den högre modellen hunt.

Publicerat

Har slitit ut ett par Viking (inte den modellen dock) under några år, prisvärda tycker jag.

Publicerat

I mina ögon en oerhört prisvärd känga! Men ska du jaga & kanske passera nån myr då & då skulle jag rekomendera HUNTER, har den själv & är nöjd, kanske lite tyngre än de "stora" märkena, men det rör mig inte i ryggen. Min FD hade ett par av denna lägre modell & var inte riktigt nöjd av orsaken att den är för låg helt enkelt.

Publicerat

Kolla in kängorna som hylte lantmän säljer. Har fått skitbra kritik och är billiga, finns i olika höjder. Ska köpa ett par.

Publicerat
  • Författare

kostar 1500...

Publicerat
I mina ögon en oerhört prisvärd känga! Men ska du jaga & kanske passera nån myr då & då skulle jag rekomendera HUNTER, har den själv & är nöjd, kanske lite tyngre än de "stora" märkena, men det rör mig inte i ryggen. Min FD hade ett par av denna lägre modell & var inte riktigt nöjd av orsaken att den är för låg helt enkelt.

Håller med, jag har samma skotyp och är mer än nöjd.

/P