Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad heter vapnet?

Featured Replies

Publicerat

Va hos en lokal vapenhandlare idag å kikade på ett kulvapen klass1, .308w. Kommer bannemej inte ihåg vad det hette, men det va ett dubbelnamn varav det första ordet började på "P" och det andra på "L". Nån som vet vilket jag menar? Får krupp snart :unsure: tänkte söka lite på nätet om det, men det e inte så lätt när jag inte kommer på namnet! :angry: Bifogar ett par bilder på det, om det hjälper.

post-3890-1244482955_thumb.jpg

post-3890-1244482978_thumb.jpg

Publicerat
Va hos en lokal vapenhandlare idag å kikade på ett kulvapen klass1, .308w. Kommer bannemej inte ihåg vad det hette, men det va ett dubbelnamn varav det första ordet började på "P" och det andra på "L". Nån som vet vilket jag menar? Får krupp snart :unsure: tänkte söka lite på nätet om det, men det e inte så lätt när jag inte kommer på namnet! :angry: Bifogar ett par bilder på det, om det hjälper.

Kan det inte ha varit Parker Hale?

Publicerat

Skulle nog gissa på en Parker Hale...men jag kan ha fel...har haft fel förr...en gång...-74 :unsure:

Men ödmjuk är man iaf :angry:

Publicerat
  • Författare
Kan det inte ha varit Parker Hale?

Jo för det stämmer!! :angry: Jag som e lite seg i bollen, har varit pappaledig i 2 veckor nu, med blandad sömn, och första dagen tillbaka på jobbet, då e man inte så kaxig :unsure: Tack för det hysteriskt snabba svaret iaf! :lol:

Publicerat
  • Författare
Jo för det stämmer!! :lol: Jag som e lite seg i bollen, har varit pappaledig i 2 veckor nu, med blandad sömn, och första dagen tillbaka på jobbet, då e man inte så kaxig :unsure: Tack för det hysteriskt snabba svaret iaf! :lol:

E det förresten någon som vet nåt om denna bössa? Bra/dåligt? Tycker den va i bra skick, fick tillochmed provskjuta den hos säljaren och allt känns bra, Tasco-kikare ingår och allt e inskjutet på 100 meter, kommer ju definitivt kontrolleras när licensen e hemma! :angry: Men som sagt, lite kommentarer skulle sitta gott =)

Publicerat
  • Författare
Klart det är en bra bössa den har ju m98mekanism :lol:

http://en.wikipedia.org/wiki/Parker_Hale

Wikipedia rules!! :lol: Hade inte en tanke på den sidan! :D Fixade för övrigt jägarexamen i Onsdags, så detta blir min första bössa som jägare!:P Så nu går man i väntans tider, först å främst på att licensen ska dimpa ner i lådan, och på att det ska bli den 16 aug snart! :D

Publicerat

Grattis, jag tror det blir en utmärkt förstabössa :D

Publicerat
  • Författare
Grattis, jag tror det blir en utmärkt förstabössa :D

Ja jag hoppas det, för den va underbar å skjuta med, sköt iofs bara 8 skott när jag va där, men det kändes helt rätt, kom "in" bra i kikaren direkt i anläggningen å allt, så det ska nog fungera bra. Hatar bara att det ska ta så lång tid med licensen! :lol:

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Äntligen har licensen på pangen kommit, var iväg å hämtade den i Fredags! Så de första jag gjorde va å ta fram rengöringskittet å börja putsa, och den blev som nyy! :D Fick även licens på min fars gamla Hungaria s/s.

Någon som vet var man kan få tag i billig jakt ammo till .308?

Bifogar ett par bilder på skönheterna oxå! ^_^

post-3890-1246860118_thumb.jpg

post-3890-1246860132_thumb.jpg

post-3890-1246860158_thumb.jpg

post-3890-1246860175_thumb.jpg

post-3890-1246860207_thumb.jpg

post-3890-1246860222_thumb.jpg

Publicerat

Den var fruktansvärt lik min sako vixen. Både kolv och mekanism.

Publicerat
  • Författare

Sedär! Har du nån bild på din?

Publicerat

Hagelbössan är en Hungaria gissar jag av utseendet att dömma?

Publicerat
  • Författare
Hagelbössan är en Hungaria gissar jag av utseendet att dömma?

Stämmer bra, En Hungaria 500 ES tror jag den heter, köpte den av far min =) Hade isär den å gjorde rent lite, å den ser fortfarande ny ut!