Publicerat Juni 10, 200917 yr Jag har snell tryck på mitt vapen, nu fungerar det inte tyvärr men vapnet ska in till smen och få det fixat. Frågan jag nu då ställer mig/er är Använder ni snell trycket ni som har? Jag personligen vill ha det till banskytte och för att ev kunna använda det(bär jag blitt van vid det) vid vakjakt/pürshjakt om rätt läge kommer. Vad jag förstår så är det inte så vanligt längre att man har det, kanske aldrig har varit det vad vet jag (är ju bara 38) /Lasse
Publicerat Juni 10, 200917 yr oja. Fågeljakten med min hornet, orginaltrycket är rätt hårt. Min mannlicher 1950 som jag hade var orginaltrycket rent skräp, snelltryck is king. =) Andreas
Publicerat Juni 10, 200917 yr Helt suveränt på skott i förhand, där man kan sikta in sig i lugn och ro. Jag hade det på min Brno 222:a, och använde nästan aldrig originaltrycket. Skulle utan tvekan vilja ha det på alla mina pangar. Men så skjuter jag inga skott på marklevande djur som är i rörelse heller.
Publicerat Juni 10, 200917 yr Har det på drillingen, kanon vid precisions-skytte!! Men om man jämför med trycket på min Tikka så föredrar jag faktiskt det. Har du ett bra orginal tryck behövs det knappast ett snell-tryck. Men på en kombi/drilling är det absolut ett bra komplement.
Publicerat Juni 10, 200917 yr Uppfödd med drilling o snelltryck. Suveränt vi prescitionskytte. Typ i torn o på stillastående vilt.
Publicerat Juni 10, 200917 yr Har det på CZ:an, fungerar lysande på papper och skulle säkert funka perfa på vilt oxå. Har inte haft möjlighet att testa än dock, men det kommer efter 1:a Juli =)))
Publicerat Juni 10, 200917 yr Har snelltryck på min "nya" Sako 85:a. Använder det ganska ofta och tycker det känns som en säker lösning på min bössa. Det kan bara spännas om meknismen är uppspänd + osäkrad och att det slackas om man säkrar bössan eller lyfter slutstyckshandtaget. Att det funkar på praktisk jakt finns det "bevis" på...... Snelltryckt bock: /Må
Publicerat Juni 10, 200917 yr Har det på drillingen, det är ruggigt bra till de "för planerade" skotten. Ser egentligen inget rimligt behov av ett slikt på annat än vapen som av naturliga/tekniska skäl inte kan ha bättre tryck i grunden. /Christian
Publicerat Juni 10, 200917 yr Uppfödd med drilling o snelltryck.Suveränt vi prescitionskytte. Typ i torn o på stillastående vilt. Men Niklas så jagar man väl inte.
Publicerat Juni 10, 200917 yr Författare Eftersom det lovordas så mycket så blir det väl en tur till smen för att få det lagat. Vet inte vad felet är idag, det går att spänna det men när man trycker av så händer inget, verkar inte spänna rätt. /Lasse
Publicerat Juni 10, 200917 yr Har det på CZ:an, fungerar lysande på papper och skulle säkert funka perfa på vilt oxå. Har inte haft möjlighet att testa än dock, men det kommer efter 1:a Juli =))) måste väl göra såhär fult att nästan rakt kopiera. Har det på CZ:an, fungerar lysande på papper och skulle säkert funka perfekt på vilt oxå. Har inte haft möjlighet att testa än dock, men det kommer efter 27 Sep änsålänge har den bara fått titta på älgar ,men inte skjuta , stackars lilla bössa, kommer vara svårare att lära den nu då den är äldre. en gammal bössa kan inte lära ny tricks...
Publicerat Juni 10, 200917 yr Men Niklas så jagar man väl inte. tja.. numera anser jag mig som fullvuxen o snelltrycket tenderar o rosta fast...
Publicerat Juni 10, 200917 yr Även jag hade det på min gamla drilling, funkade skitbra och var nästan en förutsättning för att kunna skjuta på lite längre håll. Vanliga trycket var ju normalt hageltryck och det var lite väl hårt för att kunna skjuta bra, hade ngr bommar/taskiga träffar ur kulpipan av det skälet. Mvh!
Publicerat Juni 10, 200917 yr har det på min drilling men jag skulle välja en bra vanligt trycke i stället om det gick, är inget fan av snelltryck.