Publicerat Juni 10, 200916 yr Hej allihopa! Eftersom det är väldigt lugnt på jobbet idag tänkte jag passa på att lägga ut lite bilder på mitt vakkojeprojekt som jag genomförde härom veckan. Ursäkta den bristfälliga kvaliteten på bilderna, de är tagna med mobilkamera. Bottenplattan har en lucka i golvet, då konstruktionen blir stabilare än om man skall ha dörr på sidan av kojan. Jag använder OSB-skivor lackade med båtlack som väggar. 3 sidor fastskruvade Skjutgluggen klar, men hur skall idioten få på benen??? Med hjälp av höhissen så klart! Inte så lätt att få kojan att hänga plant... Benen på plats Benen stagade och början till en trappa Lastningsdax. Inte lätt att lasta på och av ensam, men det går, bara man är lite finurlig Avlastning. Fick springa hem och hämta rep och taljor för att få upp tornet hela vägen På plats med det mesta klart. Tornet är 4,70m högt och isolerat med 20mm cellplast i väggarna och 50mm i taket Utsikt från tornet. Stolen jag använder är en typ av ihopfällbar campingstol. Just det exemplar jag använder har jag haft med på exkursioner från Tomelilla i söder till Malmberget i norr, så den är väl insutten
Publicerat Juni 10, 200916 yr Enkelt och funktionellt. Nu fick jag tillbaka inspirationen att bygga färdigt min vakkoja också.
Publicerat Juni 10, 200916 yr Ser ju bra ut det där Turisten. Några torn/kojor som jag byggt har jag spikat stativ på när dom hänger i pallgafflarna vilket fungerar riktigt bra och sen är det ju lätt att justera så det blir rakt oxå.
Publicerat Juni 10, 200916 yr Det ser ju bra ut detta. Blev lite sugen på att bygga färdig min koja nu med, och ev bygga en till. Det senare blir nog på semestern...... Inredning? /Lasse
Publicerat Juni 10, 200916 yr Författare Ser ju bra ut det där Turisten. Några torn/kojor som jag byggt har jag spikat stativ på när dom hänger i pallgafflarna vilket fungerar riktigt bra och sen är det ju lätt att justera så det blir rakt oxå. Jo, det hade varit det bästa alternativet, men jag har ingen lastare på traktorn Inredning?/Lasse Enklast möjliga: En bänk under luckan som det ligger en jutesäck på för ljuddämpning. Denna räcker gott och väl till för thermos, handkikare, fika och skjutstöd. I övrigt finns det inte plats för så mycket inredning då halva golvet även är ingångslucka.
Publicerat Juni 16, 201213 yr Drar upp en gammal tråd.. Vad är måtten på själva kojan och kostnaden för bara kojan inte stativ osv.