Publicerat Juni 10, 200916 yr Valet står mellan Reddings big boss.... Rcbs... Lee.... eller detta: http://www.racerback.se/lyman®-tmag-exper...luxe-p-723.html Vad ger mest kvallite per krona?
Publicerat Juni 10, 200916 yr Jupp det är bra grejer. En Lee Classic cast press, Redding verktyg, RCBS krutvåg och ett Lee Perfect Powder measure är ett bra plock enligt mig men det kan vara svårt att skapa bara så där rakt av. Köper du Lyman kitet är det rock n roll för din del... /Christian
Publicerat Juni 10, 200916 yr Författare Jupp det är bra grejer.En Lee Classic cast press, Redding verktyg, RCBS krutvåg och ett Lee Perfect Powder measure är ett bra plock enligt mig men det kan vara svårt att skapa bara så där rakt av. Köper du Lyman kitet är det rock n roll för din del... /Christian Men det e de ju med de andra kitten också men fråga e ju vad som e mest prisvärt? Lee 1500:- Redding 3300:- Rcbs 4000:- Lyman 4500:- Men här ingår en digital våg som jag förmodligen ändå kommer köpa till ngt av de ovanstående! Ser ju att både vapex o midway tar över 6tusen för lymankittet.
Publicerat Juni 22, 200916 yr Men det e de ju med de andra kitten också men fråga e ju vad som e mest prisvärt?Lee 1500:- Redding 3300:- Rcbs 4000:- Lyman 4500:- Men här ingår en digital våg som jag förmodligen ändå kommer köpa till ngt av de ovanstående! Ser ju att både vapex o midway tar över 6tusen för lymankittet. Jag tycker rcbs gör bra saker och skulle utan tvekan lägga pengarna på det kittet
Publicerat Juli 8, 200916 yr Redding är inget skit det heller. antingen gör du som du tänkt -> köper dett av kitten eller så ber du om hjälp här att plocka ihop ett kit på smartreloader.com för samma eller mindre pengar. jag fick ett komplett kit med hylssvarv för( 3780 kr) komplett med lite verktyg för 2 kalibrar (redding) och några patronaskar. grejorna kommer på 3 dagar. vill inte kvadda din tråd men ändå upplysa dig om att det finns fler bra butiker. /Kalle