Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kamera på rävåtel?

Featured Replies

Publicerat

Har funderat på vilken åtelkamera jag ska sätta upp vid rävåteln, hur pass påverkad blir räven om man har en kamera med blixt i stället för IR? Någon som har erfarenheter eller kunskap om detta?

Publicerat

Räven skyggar hårt för blixtar, måste vara rejält hungrig eller vara en otroligt lockande åtel,

jag vet jag har provat under hela förra året.

Förresten "ser" de IR med och kan oroas av det men där går det nog att vänja dem

/Christian

Publicerat

Får man sätta upp åtelkameror hursomhelst? Jag tror inte det... pratade om detta på en utbildning arrangerad av jägareförbundet för ett tag sedan, men kommer inte riktigt ihåg vad som sas...

Publicerat
Får man sätta upp åtelkameror hursomhelst? Jag tror inte det... pratade om detta på en utbildning arrangerad av jägareförbundet för ett tag sedan, men kommer inte riktigt ihåg vad som sas...

Egentligen får man inte det. Kommer inte ihåg exakt hur reglerna ser ut. Antingen var det att man skulle anmäla att man satt upp eller ansöka om tillstånd. Tror det är det sistnämnda som gäller för allmän plats. Kan väl tänka mig att dem hellre ser genom fingrarna med det än att dem får 100 000 ansökningar från jägare runt om i landet, men man vet ju aldrig.