Publicerat Juni 13, 200916 yr Hej! Min dotter ska köpa en bössa från svärmor och jag skulle behöva hjälp att värdera den. Tikka M 690 6,5x55 med kikare Tasco 2-7x32. Bössan ser bra ut men har några år på nacken, för ungefär 5-7 år sedan värderade någon på jaktskytteklubben bössan till 4000:- Står sig det priset eller har det ändrats?
Publicerat Juni 13, 200916 yr Hej!Min dotter ska köpa en bössa från svärmor och jag skulle behöva hjälp att värdera den. Tikka M 690 6,5x55 med kikare Tasco 2-7x32. Bössan ser bra ut men har några år på nacken, för ungefär 5-7 år sedan värderade någon på jaktskytteklubben bössan till 4000:- Står sig det priset eller har det ändrats? Alltså från farmor? Svårt att avgöra utan att veta skick, men är den i hyffsat skick så är det väl ett skäligt pris.
Publicerat Juni 13, 200916 yr Författare Alltså från farmor?Svårt att avgöra utan att veta skick, men är den i hyffsat skick så är det väl ett skäligt pris. Mormor, men med tanke på ett nära förestående arvsskifte vill vi betala ett marknadsmässigt pris för den. Min fundering är väl snarast om man kan tänkasig att just dessa vapen har gått upp i pris på senare tid eller tvärt om. Är 6,5mm fortfarande en attraktiv kaliber eller är den inte lika populär längre?
Publicerat Juni 13, 200916 yr Den har inte gått upp i pris. De står ganska stabilt i pris. Är det en bra pang som ni tycker så är det ett bra pris.