Publicerat Juni 13, 200916 yr Hejsan jösse här!Var till jakt butik i stora stan o fick höra av en bänkskytt att barnes kulor vill gärna mantla kraftigt rent ut av kladda ibommarna när hastigheterna blir höga (900-1000m/s) .har laddat barnes tsx kulor i olika kalibrar men med ringa erfarenhet om detta, så vad finns det för erfarenhet på forumet hör gärna av er
Publicerat Juni 13, 200916 yr Hejsan jösse här!Var till jakt butik i stora stan o fick höra av en bänkskytt att barnes kulor vill gärna mantla kraftigt rent ut av kladda ibommarna när hastigheterna blir höga (900-1000m/s) .har laddat barnes tsx kulor i olika kalibrar men med ringa erfarenhet om detta, så vad finns det för erfarenhet på forumet hör gärna av er Ja, dom klibbar en del. Men inte har jag märkt någon EXTREM förändring trots att jag har dom fläskladdade i 243an..
Publicerat Juni 13, 200916 yr Dom mantlar enligt mig mindre en en vanlig "blykula". Därimot så Barnes X, den äldre och första modellen av Barnes kopparkula mantlar rätt så hyffsat så säkert är det det som lever kvar hos många förståsigpåare
Publicerat Juni 13, 200916 yr Dom mantlar enligt mig mindre en en vanlig "blykula". Därimot så Barnes X, den äldre och första modellen av Barnes kopparkula mantlar rätt så hyffsat så säkert är det det som lever kvar hos många förståsigpåare Där är vi inte överens. Men hur har du dom laddade? Kan det finnas en möjlighet att det är olika om man har dom hårt eller mjukt laddade?