Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

FoxPro

Featured Replies

Publicerat

Nu har jag tröttnat på vilttomma marker när jag lockar räv. Alltså, de är inte vilttomma, det är bara det att jag aldrig sser så lite vilt som när jag lockar på dem. Jag gissar att jag är tondöv eller något, det här fungerar bara inte.

Så jag tänkte skaffa mig en FoxPro. Länk till denna mojäng.

OK, jag är på det klara med att man inte får locka högvilt med den. Och inte heller fågel. Men åtminstone för ett år sedan fick jag klargjort för mig, av någon som har garanterat björnkoll i detta ämne, att det var tillåtet att locka räv med dessa prylar. Finemang!

Men nu behöver jag nog ha detta utrett för mig. Vad får man locka med en Foxpro, och vad får man inte locka med dem? Får man locka grävling? Lo? Vildsvin? Mårdhund? Jag har inga strategier för hur man lockar dessa vilt men det vore kul att veta "utifall att". Hur är det med nyfikna kråkor när jag lockar räv?

Publicerat

Nja - detta är nog alltjämt en gråzon. Problemet är att regelverket har konstiga hänvisningar fram och tillbaka som gör att man kan tolka det som att "bandspelare" inte får användas för några djurarter, eller bara för vissa. Vi har begärt att reglerna skall tydliggöras, men detta kommer inte att ske innan årets slut förmodligen, vilket gör att jag dessvärre inte kan ge ett klart besked. Det enda som är klart är att tex räven ligger utanför EU-direktivet, men de svenska reglerna gäller allt vilt.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.