Publicerat Juni 16, 200916 yr Jönköpings bågjägareförening presenterar 2 x 15 mål jaktstig 2 x 15 mål jaktstig Datum: 6/9 Tid: anmälan före kl. 10:00 Plats: Sekebo, Tenhult Jaktklasser: Compound och Traditionell skjuts med fältspets och blunt. Open: Skjuts med nibb och blunt. Enligt SBJF's reglemente. Startavgifter: Vuxna 150:-, juniorer 50:- Kaffe, dricka, korv kommer att finnas till försäljning. Det kommer även att finnas möjlighet att grilla egen medhavd mat. Övriga frågor: kontakta oss via e-post eller telefon Erik Thor 073-4155703 erik.thor@jbjf.se Pelle Larsson 070-6205998 pelle.larsson@jbjf.se
Publicerat Augusti 29, 200916 yr Det kommer bli en liten ändring vad gäller maten, vi kommer även att sälja grillade karrékotletter(specialmarinerade), potatissallad och grönsallad. Korven kommer att bli älg o vildsvinskorv!
Publicerat Augusti 30, 200916 yr Finns det möjlighet att låna båge där eller måste man ha med en egen? /Lasse
Publicerat Augusti 30, 200916 yr Författare Finns det möjlighet att låna båge där eller måste man ha med en egen?/Lasse Hmmm! Har du tänkt skjuta den jaktstigen med en lånad båge? Låt bli! Du kommer inte att orka med att bära så många pilar som du kommer att behöva för att ta dig runt banan! Det är inte som en kuljaktstig med gevär. Ja, eller det är det kanske. Men du behöver en egen utrustning intrimmad efter dig om du ska träffa dina mål. Kan man inte skjuta så får man snabbt slut på pilar! Men jag föreslår att du åker dit och går med nån skytt och ser hur det hela går till.
Publicerat Augusti 30, 200916 yr Finns det möjlighet att låna båge där eller måste man ha med en egen?/Lasse Du är hjärtligt välkommen att komma o titta och prova på bågskytte på våra fasta tavlor under tävlingsdagen. Vi har några bågar som du kan prova lite med. Men sen är det som JS säger, det är inte tillrådigt att låna en båge o gå stigen, då blir du nog snarare avskräckt än taggad att fortsätta med pilbåge.
Publicerat Augusti 30, 200916 yr Jag kan väl ha snöre i pilarna så jag kan dra tillbaka dom som missar, varför tror ni jag ska missa förresten Jag kanske kommer upp och kikar, om inte annat så i utbildningssyfte /Lasse
Publicerat Augusti 30, 200916 yr Kommer tyvärr inte!.. ska hjälpa till på en jaktmässa i Örebo för SBJF:s räkning!... MVH Mamre!
Publicerat Augusti 30, 200916 yr Kommer tyvärr inte!.. ska hjälpa till på en jaktmässa i Örebo för SBJF:s räkning!... MVH Mamre! Nu blir jag besviken på dig Thomas!
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Nu blir jag besviken på dig Thomas! Misstänkte de!... får kompensera det med å komma ner å gossa me dej senare i stället!.... pösss... Mvh
Publicerat September 2, 200916 yr Misstänkte de!... får kompensera det med å komma ner å gossa me dej senare i stället!.... pösss...Mvh Det skulle ju kompensera en hel del.
Publicerat September 6, 200916 yr Tack alla som var o sköt hos oss! Hoppas ni var nöjda med dagen! Nästa gång vill vi ha ännu fler skyttar!
Publicerat September 6, 200916 yr Tack alla som var o sköt hos oss! Hoppas ni var nöjda med dagen! Nästa gång vill vi ha ännu fler skyttar! Mycket trevligt!!
Publicerat September 6, 200916 yr Glömde resultatlistan på klubben, får fixa det på tisdag! Du får försöka hålla dig till tåls!