Publicerat Juni 17, 200916 yr Finns det någon mer än jag som har haft problem med kalibrering av Lapua 223rem-hylsor ? jag har både RCBS o Redding - verktyg o vid kalibrering händer det att utstötarnålen fastnar i hylsan men bara på Lapuahylsor är hålet mindre på Lapua än på tex Rem-hylsor ? mvh Ulf L
Publicerat Juni 17, 200916 yr Använder mig av norma och lapua hylsor till min 223 och har inte haft några problem verktygen är Rcbs. /P
Publicerat Juni 17, 200916 yr Författare gick igenom mina hylsor o konstaterade att vissa av Lapua-hylsorna har annan storlek på tändhattshålet Lapua-stämpeln är mera utdragen på dom med mindre hål bifogar bild (om jag lyckas) Ulf
Publicerat Juni 17, 200916 yr M för match hylsor antar jag, de tillverkas mer noggrant och som option förefaller det vara för skytten/handladdaren att själv bestämma om tändhålets storlek, hade jag haft dessa hade jag sorterat den åt sidan, vägt/mätt dem och om de verkar vara ok hade jag kört med dem som precisionshylsor extra ordinär med allt på, tom räksallad så att säga. Lapua är bra från början och deras matchhylsor kan knappast vara sämre. Ett tips ta en en av utstötarnålarna och ta ner den i storlek eller beställ en extra small från RCBS. /Christian
Publicerat Juni 17, 200916 yr M för match hylsor antar jag, Är det "m" et i .223Rem du menar eller missar jag nånting? Den står nog inte för match iallafall Vad gäller hylsorna på bilden så verkar du ha hylsor av åtminstonde tre olika årsmodeller. Jag skulle slänga dom då det förmodligen skiljer en hel del i volym i dom sinsemellan, dessutom så ser vissa ut att ha varit omladdade många gånger. Tycker det ser ut som att vissa av tändhålen är eroderade. Näe skaffa en batch med nya hylsor å sortera bort dom som skiljer sig väldigt mycket i vikt.
Publicerat Juni 17, 200916 yr Ehnen- Jupp, slarvigt inläst av mig, vi har iofs samma linje trots att jag hade fel, olika omgångar, sortering är att rekommendera för bra precision. /Christian