Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vart kan man skicka rävskinn?

Featured Replies

Publicerat

Planerar för en fantastisk rävjaktssäsong i vinter och tänkte kolla efter om någon har tips på var man kan få rävskinn beredda. Att sälja dem till uppköpare (om det nu inte är alltför naivt att tro att någon skulle vilja köpa svenska rävskinn) kan också vara intressant. Så.... någon som har några tips?

Publicerat

Jag har skickat mina till Tranås men nu har jag fått kalla fötter då dom har förstört 2 fina mårdskinn för mig samt en mycket vacker stor hanräv som jag sköt för några vintrar sen och där dom skurit av tassarna och klorna på skinnet. B):)

Publicerat
Jag har skickat mina till Tranås men nu har jag fått kalla fötter då dom har förstört 2 fina mårdskinn för mig samt en mycket vacker stor hanräv som jag sköt för några vintrar sen och där dom skurit av tassarna och klorna på skinnet. :ph34r::P

Jag har etablerat en kontakt i Finland. Vi har precis nu ett lodjursskinn och bäver på beredning där.

Kan återkomma med mer info om kvalité och priser när skinnen är hemma igen. Vi använde en annan tidigare. Men den gumman har slutat i år.

Hon gjorde dock förstklassigt arbete och hade humana priser.

Hur detta nya ställe funkar vet jag inte än. Men skinnen är där och jag väntar på slutresultatet.

Publicerat
där dom skurit av tassarna och klorna på skinnet. :blink::angry:

Var tassarna helt utflådda till klorna? och ordentligt insaltade skinn?

Om inte så hade de nog surnat skulle jag tro..

Vi har skickat till tranås och bara fått bra resultat tillbaka

Publicerat

när jag har skjutit en räv så brukar ajg skicka upp dom hela till en vän i vikmanshyttan som brukar göra iårdning dom sen skicka dom på beredning för en human summa och med gott resultat

Publicerat
  • Författare

Så tranås bereder rävskinn? Skulle vara intressant att få veta vad ni har fått betala där... JS: grattis till lodjuret, hoppas att de gör ett bra jobb - ser fram emot att få höra om resultatet!

Publicerat
Så tranås bereder rävskinn? Skulle vara intressant att få veta vad ni har fått betala där... JS: grattis till lodjuret, hoppas att de gör ett bra jobb - ser fram emot att få höra om resultatet!

Sist jag skickade dit tror jag de tog 450 + Moms.

Publicerat
Planerar för en fantastisk rävjaktssäsong i vinter och tänkte kolla efter om någon har tips på var man kan få rävskinn beredda. Att sälja dem till uppköpare (om det nu inte är alltför naivt att tro att någon skulle vilja köpa svenska rävskinn) kan också vara intressant. Så.... någon som har några tips?

Får man fråga hur många rävar för dig är en fantastisk jaktsäsång ?

Om du inte vill bereda alla skinnen så skrapa/ tana och frys in dem och sälj dem senare till nån skinnhandlare.

Ska du skjuta med hagel eller kula ?

Mvh..

Publicerat

Prova att kontakta Magnus Jansson utanför Arboga. Han har bland annat gjort en del åt Kungen.

http://www.mjkonservator.se/

//Erik

Publicerat
  • Författare

@vakjägaren: 450 kr, det var inte billigt - det ska vara bra fina rävar som blir så påkostade - skinnhandlaren låter lockande, undra om vi har några sådana i Stockholmstrakten?

Fantastisk säsong... det beror nog på hur mycket jag kommer ut. Jag har fått tillgång till en (för Stockholmstrakten) stor mark med (enligt ägaren) gott om räv, så förhoppningsvis är det mig det hänger på.

Tänkte i första hand skjuta med kula på lock och vak/åtel.

@Jacce: Tack för tipset, ska följa upp det!

Publicerat

Har också lämnat in till Tranås. Har fått tillbaka skinn i blandat skick. En del har varit i jättefina medans andra har varit i sämre skick <_< . Länge sen jag lämnade ngr så hur det funkar nu vet jag inte.

Publicerat
@vakjägaren: 450 kr, det var inte billigt - det ska vara bra fina rävar som blir så påkostade - skinnhandlaren låter lockande, undra om vi har några sådana i Stockholmstrakten?

Fantastisk säsong... det beror nog på hur mycket jag kommer ut. Jag har fått tillgång till en (för Stockholmstrakten) stor mark med (enligt ägaren) gott om räv, så förhoppningsvis är det mig det hänger på.

Tänkte i första hand skjuta med kula på lock och vak/åtel.

Jag är inte hundra på priset bara en summa jag vill minnas. Kanske har kvar nått kvitto nånstans.

Starta gärna en dagbok här på forumet och låt oss andra få ta del av dina fram/motgångar inom jakten samt byggande av rävåtel och vakkojor.

Jag med flera här på forumet har nämligen vakjakt på räv som ett av de största jakt intressena.

Mvh..

Publicerat
  • Författare
Jag är inte hundra på priset bara en summa jag vill minnas. Kanske har kvar nått kvitto nånstans.

Starta gärna en dagbok här på forumet och låt oss andra få ta del av dina fram/motgångar inom jakten samt byggande av rävåtel och vakkojor.

Jag med flera här på forumet har nämligen vakjakt på räv som ett av de största jakt intressena.

Mvh..

Kul idé med dagbok!

Jag är purung här på forumet - finns det något verktyg för dagbok eller skapar man en ny tråd i forumet?

Några andra som har dagbok man kan läsa för tips om förberedelser och jakt?

• 1 month later...
Publicerat

Hello

Är också ganska ny på forumet men tycker det är kul med diskussioner.

Lyckades skjuta en bäver i våras som jag skickade upp till Viddernas hus

utanför Jokkmokk, adress: http://www.viddernashus.se/default.asp?ID=...mp;menu_item=67

eller sök på Viddernas hus.

490 spänn med frakt tillbaka, kanske dyrt men det var det första skinn jag berett faktiskt.

Plexus

post-2566-1248561075_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare
Hello

Är också ganska ny på forumet men tycker det är kul med diskussioner.

Lyckades skjuta en bäver i våras som jag skickade upp till Viddernas hus

utanför Jokkmokk, adress: http://www.viddernashus.se/default.asp?ID=...mp;menu_item=67

eller sök på Viddernas hus.

490 spänn med frakt tillbaka, kanske dyrt men det var det första skinn jag berett faktiskt.

Plexus

post-2566-1248561075_thumb.jpg

Jag tycker nog att det kanske är i överkant - har hittat finländska firmor som bereder räv för €25... det kanske är dit man ska vända sig eftersom de ju har en ganska överlägsen volym på just räv. Annat vilt är jag osäker på. Någon som hört något annat?

Hur blev skinnet förresten?

• 1 month later...
Publicerat
Jag tycker nog att det kanske är i överkant - har hittat finländska firmor som bereder räv för €25... det kanske är dit man ska vända sig eftersom de ju har en ganska överlägsen volym på just räv. Annat vilt är jag osäker på. Någon som hört något annat?

Hur blev skinnet förresten?

Jodå, lite stelt men helt okey, har en syster som syr en del i fårskinn ^_^

så kanske blir det en mössa :P

Du har ingen adress till dina finska vänner? Skjuter en del kaniner som

kanske skulle gå att göra något med.... Kaninmössa?