Publicerat Juni 20, 200917 yr Jag Är lycklig ägare till en hagel bössa med justerbar kolvkamm. jag har också ett väster öga som är dominant, Åt vlket håll bör jag justera kolvkammen?
Publicerat Juni 20, 200917 yr Är jag inte helt fel ute ska du justera kolvkammen uppåt samt åt höger. /Magnus
Publicerat Juni 20, 200917 yr Testa även ett Easy-Hit korn som kan hjälpa till att styra över till "rätt" öga.
Publicerat Juni 21, 200917 yr Är jag inte helt fel ute ska du justerakolvkammen uppåt samt åt höger. /Magnus Uppåt och vänster blir det väl... Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Publicerat Juni 21, 200917 yr Är jag inte helt fel ute ska du justerakolvkammen uppåt samt åt höger. /Magnus Uppåt och vänster blir det väl... Eller är jag helt ute och cyklar nu? Vänster får jag det till, men sen om den ska upp eller ner får jag ingen klar bild på, skruva och prova.
Publicerat Juni 21, 200917 yr Vänster får jag det till, men sen om den ska upp eller ner får jag ingen klar bild på, skruva och prova. Vänster och ner?
Publicerat Juni 23, 200917 yr Jag Är lycklig ägare till en hagel bössa med justerbar kolvkamm.jag har också ett väster öga som är dominant, Åt vlket håll bör jag justera kolvkammen? Drar slutsatsen att du är högerskytt men vänsterögd. Då ska du öka skränkningen dvs höger, höger, höger..... Upp eller ned beror på hur mycket du vill se av spången och vart du lägger kornet mot duvan. Men i sak ska inte detta påverka kolvhöjden. Sedan om det räcker eller inte är en annan femma, har du provat med blindering? I min värld är det vida överlägset. /T