Publicerat Juni 21, 200916 yr Har en lite fråga angående min bössa, en Carl Gustaf. Vilken modell är det jag har egentligen? Har googlat lite och jämfört på bilder osv, men är ganska ny i "kläderna" så att säga. Tänkte att med lite information, typ vapen id och så vidare, kanske någon inbiten expert kunde upplysa mig om modell? (räcker inte detta så får jag amatörfota lite, och se vart det bär..) Information. På pipan finner jag: C 32504 (Vapen ID?) Cal 6.5x55 Schw. Mauser EDIT bilder tillagda
Publicerat Juni 21, 200916 yr Har en lite fråga angående min bössa, en Carl Gustaf. Vilken modell är det jag har egentligen? Har googlat lite och jämfört på bilder osv, men är ganska ny i "kläderna" så att säga. Tänkte att med lite information, typ vapen id och så vidare, kanske någon inbiten expert kunde upplysa mig om modell? (räcker inte detta så får jag amatörfota lite, och se vart det bär..) Information. På pipan finner jag: C 32504 (Vapen ID?) Cal 6.5x55 Schw. Mauser En dum fråga kanske, men står inte modellbeteckningen på licensen? Den brukar väl göra det, men det kan säkert variera...
Publicerat Juni 22, 200916 yr Tackar för svar pojkar. Tyvärr står inte modell beteckningen på licensen, då handlaren inte själv hittade vilken modell det var, vilket kanske låter lite märkligt. Ska fota senare idag när arbetsdagen är avklarad, så får lite vana ögon syna bössan helt enkelt.
Publicerat Juni 23, 200916 yr Hej, du har en Carl Gustav 3000 som tillverkats av Sauer. Samma bössa finns också under Sauers eget namn och då heter den den sauer 80 eller möjligen 90? Henrik