Publicerat Juni 21, 200917 yr Jag har haft endel bekymmer sedan i fjol med att strö pilar sticker iväg till vänster Pilhylle justering funkar bara så långt och jag trodde att mina fenor gick fritt. Idag gav jag mig fan på att jag skulle hitta problemet och mycke riktigt så slår mina quick Spin i kablarna, om jag vrider nocken så att fenorna går fria från kabel skjuter jag mycket bättre, vi snackar kanske 2-3 mm i vridning, nu är det dock så att jag inte litar på att de går klara från fall hyllan i stället, goglade lite och det visar sig att flera med nya Bowtech ( som har samma kabel guide som min General) har liknande problem. Mina GoldTip skaft är något grövre än normalt vilket säkert bygger på problemet, så nu måste jag byta skaft, skulle nog göra det endå då Luminok inte passar i mina skaft. Sen får det nog bli fjädrar i stället för plast fenor, de är mindre känsliga för islag Alltid är det något sa flickan!
Publicerat Juni 21, 200917 yr Mina GoldTip skaft är något grövre än normalt vilket säkert bygger på problemet, så nu måstejag byta skaft, skulle nog göra det endå då Luminok inte passar i mina skaft. Du kan faktiskt ha Lumenok till dina skaft! Men då måste du ha Eastons 2117 Uni-Bushing monterade bak..
Publicerat Juni 21, 200917 yr Författare Du kan faktiskt ha Lumenok till dina skaft!Men då måste du ha Eastons 2117 Uni-Bushing monterade bak.. Jo sant, men det började bli för krångligt, och som sagt ska nog byta endå
Publicerat Juni 21, 200917 yr Hur gör man för att märka sånahär eventuella SMÅ islag som kan ha stor betydelse men som inte hörs eller syns när man skjuter?
Publicerat Juni 21, 200917 yr Kolla efter märken på fenorna, brukar bli svarta märken efter kablar.. Man kan även köpa en speciell fotspray/puder (eller liknande) som man sprayar på bakre delen av pilen och sedan kollar om den är bortnött. Ska vara en spray som lägger sig som "damm" på pilen.. Du kan också låna flickvännens knallröda läppstift och måla på fenorna eller där du tror att det slår i. Se om färgen sitter kvar eller är avskrapad på cablar/pilhylla. Hur gör man för att märka sånahär eventuella SMÅ islag som kan ha stor betydelse men som inte hörs eller syns när man skjuter?
Publicerat Juni 21, 200917 yr Kolla efter märken på fenorna, brukar bli svarta märken efter kablar..Man kan även köpa en speciell fotspray (eller liknande) som man sprayar på bakre delen av pilen och sedan kollar om den är bortnött. Ska vara en spray som lägger sig som "damm" på pilen.. Du kan också låna flickvännens knallröda läppstift och måla där du tror att det slår i. Leta sedan på pilen/fenorna efter färgen. aaa fiffigt!
Publicerat Juni 21, 200917 yr Om du tänker på läppstiftet så går det säkert också!! Du kan ju meddela hur det går.. Kan han använda sitt eget med ?
Publicerat Juni 22, 200917 yr .. Tossar!.. de finns alltid någon med ett enkelt tipps! bra där Micke!.. har man lärt sej något nytt i dag med! Mvh Mamre
Publicerat Juni 22, 200917 yr Jag har haft endel bekymmer sedan i fjol med att strö pilar sticker iväg till vänsterPilhylle justering funkar bara så långt och jag trodde att mina fenor gick fritt. Idag gav jag mig fan på att jag skulle hitta problemet och mycke riktigt så slår mina quick Spin i kablarna, om jag vrider nocken så att fenorna går fria från kabel skjuter jag mycket bättre, vi snackar kanske 2-3 mm i vridning, nu är det dock så att jag inte litar på att de går klara från fall hyllan i stället, goglade lite och det visar sig att flera med nya Bowtech ( som har samma kabel guide som min General) har liknande problem. Mina GoldTip skaft är något grövre än normalt vilket säkert bygger på problemet, så nu måste jag byta skaft, skulle nog göra det endå då Luminok inte passar i mina skaft. Sen får det nog bli fjädrar i stället för plast fenor, de är mindre känsliga för islag Alltid är det något sa flickan! Ja, eller så monterar du en whisker biscuit och då kan du strunta i islag i kablarna för fenorna ska ju strax efter passera igenom bortshyllan och då har knappast lite skrap i kablarna någon betydelse.
Publicerat Juni 22, 200917 yr Ja, eller så monterar du en whisker biscuit och då kan du strunta i islag i kablarna för fenorna ska ju strax efter passera igenom bortshyllan och då har knappast lite skrap i kablarna någon betydelse. Vad tror ni om en ännu större fallhylla, kanske det skulle hjälpa...
Publicerat Juni 22, 200917 yr Författare Vad tror ni om en ännu större fallhylla, kanske det skulle hjälpa... ha ha.. jo säkert
Publicerat Juni 22, 200917 yr Annars kan du ju uppgradera bågen din. Då får du samma cableguard samt strängstopp som sitter på 09 orna kostar nån femhundring. Gillar du QS fenorna så kan jag rekomendera dom nyare 4 tums. Dessa har en något lägre profil än dom gamla, kanske kan lösa ditt problem med islag? QS fenorna är ju för jäkla bra annars. Puss i ljumsken och nyp på skinkan //Sjukis
Publicerat Juni 22, 200917 yr Annars kan du ju uppgradera bågen din.Då får du samma cableguard samt strängstopp som sitter på 09 orna kostar nån femhundring. Gillar du QS fenorna så kan jag rekomendera dom nyare 4 tums. Dessa har en något lägre profil än dom gamla, kanske kan lösa ditt problem med islag? QS fenorna är ju för jäkla bra annars. Puss i ljumsken och nyp på skinkan //Sjukis Annars får han väl lära sig att trimma bågen ordentligt så kan han skjuta jaktspets på barskaft. Då har han ju inga fenor att bekymra sig om. Eller använda kalkonfenor som viker undan vid islag. Det kallar jag seriös intrimning!
Publicerat Juni 23, 200917 yr Författare Jag ska ha anders o kolla upp nya bågarna, men tror inte det blir aktuellt i år med det Enklaste är nog ett skaft byte och fjädrar även om jag gillar QS fenorna
Publicerat Juni 23, 200917 yr Jag ska ha anders o kolla upp nya bågarna, men tror inte det blir aktuellt i år med detEnklaste är nog ett skaft byte och fjädrar även om jag gillar QS fenorna Jo, fjädrar är det mest förlåtande vid islag och de styr upp betydligt bättre än plastfenor. Nackdelen är att de gör lite mer oväsen av sig i flykten. Fjädrar är lite känsliga för regn, men det går att åtgärda med impregnering. Samma som flugfiskare använder borde funka.