Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tasco's att vara, eller inte vara

Featured Replies

Publicerat

Hur är era erfarenheter av märket Tasco's kikare? Min är ganska liten och tunn, men kan väl kort och gott säga att den kikaren jag använt av ovan nämnt märke, har uppfyllt sitt syfte relativt bra, men inte mer än så.. Dock värt att nämna är väl att det inte är med några "jättekalibrar" jag skjutit med just Tasco's kikare, utan som högst och mest med 6.5x55.

Så pöbeln, tankar och funderingar? :(

Publicerat

Det stora problemet med "tasco" är allt SKIT som pumpas ut med deras logga, dvs. rena piratkopior

Andreas

Publicerat

Det var som tusan! Finns det då något bra sätt att säkerställa/avgöra ett riktigt från kopia?

Publicerat

Du kan få tag i ett tasco sikte som funkar bra. Men kräv inge super skärpa m.m

Och du kan få tag i ett tasco som du skjuter lös linserna förtsa smällen. Jag känner folk som fått alla möjliga olika sorter. Men jag har aldri själv ägt ett ex.

Publicerat

Har ett 1-3,5x20 på kombin har varit på sedan -87 har inte haft några problem med den. Skjuts med varje år både hagel och kul pipan lägger även en smäll ett par gånger under säsongen på tavla för att ha koll så den är stabil. För den får sina smällar i bland och kan inte påminna mig när jag behövde skruva på den sist. Har varit med om att ett sikte Bushnell att svårt att klara hagel smällen på en kombi. Detta sikte sitter idag på min 9,3x57 och det är inga problem på detta vapen.

Så mitt Tasco har funkat bra.

Lasse

Publicerat
Har ett 1-3,5x20 på kombin har varit på sedan -87 har inte haft några problem med den. Skjuts med varje år både hagel och kul pipan lägger även en smäll ett par gånger under säsongen på tavla för att ha koll så den är stabil. För den får sina smällar i bland och kan inte påminna mig när jag behövde skruva på den sist. Har varit med om att ett sikte Bushnell att svårt att klara hagel smällen på en kombi. Detta sikte sitter idag på min 9,3x57 och det är inga problem på detta vapen.

Så mitt Tasco har funkat bra.

Lasse

Tasco då och nu är två helt olika saker

Då = bra (av dom biliga) tillvärkade i japan

Nu = Skräp tillvärkade i Kina

Så man kan inte jämföra dom gamla med dom nya. För dom är dyrt skräp ;):P

Mvh Anders Hj

Publicerat
Tasco då och nu är två helt olika saker

Då = bra (av dom biliga) tillvärkade i japan

Nu = Skräp tillvärkade i Kina

Så man kan inte jämföra dom gamla med dom nya

Mvh Anders Hj

Ok med andra ord så ska det inte köpas något nytt bra att veta.

Publicerat

Jag hade en Taiwan-tillverkad Tasco Worldclass 2-7X32 mellan 1991-2005 och den fungerade utan bekymmer. Sedan var förstås gulstick och taskiga motljusegenskaper etc. rent optiskt men den ändrade aldrig träffläge.

Publicerat

jag har haft fem tasco fyra av dom har varit skräp.

Publicerat

Tackar för svar pojkar. Mycket intressant info!

Publicerat

Det är väl precis som med Bushnell, det finns bättre och sämre modeller.

Avverkat några stycken och den här Worldclass modellen skulle jag nog inte montera på något annat än 22lr typ.. Men så finns Tasco Titan och det är helt andra prylar..åtminstonde var förr.. De Titan jag kollat i har haft helt ok optik och ffa bra mekanik.

Mvh!

Publicerat

Har ett Tasco Titan 1,5-6X42 och det är helt suveränt tycker jag. Bättre finns kanske MEN till vilken penning ? :D

Har haft den i flera år utan problem, och sambon har ett likadant som vid senaste bronsskjutningen inte ville gå som hon ville.

Skall ta en ny dust med den i skjutbänken för att utröna saken själv. Annars får jag köpa ett Aimpoint till ´henne eller nåt liknande. :D

Publicerat
Har ett Tasco Titan 1,5-6X42 och det är helt suveränt tycker jag. Bättre finns kanske MEN till vilken penning ? :D

Har haft den i flera år utan problem, och sambon har ett likadant som vid senaste bronsskjutningen inte ville gå som hon ville.

Skall ta en ny dust med den i skjutbänken för att utröna saken själv. Annars får jag köpa ett Aimpoint till ´henne eller nåt liknande. :D

Aimpoint eller liknande, gillar du inte din sambo? Köp en beg kvalitetstub istället om den gamla har blivit vaj.

/Christian