Publicerat Juni 21, 200916 yr Hur är era erfarenheter av märket Tasco's kikare? Min är ganska liten och tunn, men kan väl kort och gott säga att den kikaren jag använt av ovan nämnt märke, har uppfyllt sitt syfte relativt bra, men inte mer än så.. Dock värt att nämna är väl att det inte är med några "jättekalibrar" jag skjutit med just Tasco's kikare, utan som högst och mest med 6.5x55. Så pöbeln, tankar och funderingar?
Publicerat Juni 21, 200916 yr Det stora problemet med "tasco" är allt SKIT som pumpas ut med deras logga, dvs. rena piratkopior Andreas
Publicerat Juni 21, 200916 yr Det var som tusan! Finns det då något bra sätt att säkerställa/avgöra ett riktigt från kopia?
Publicerat Juni 21, 200916 yr Du kan få tag i ett tasco sikte som funkar bra. Men kräv inge super skärpa m.m Och du kan få tag i ett tasco som du skjuter lös linserna förtsa smällen. Jag känner folk som fått alla möjliga olika sorter. Men jag har aldri själv ägt ett ex.
Publicerat Juni 21, 200916 yr Har ett 1-3,5x20 på kombin har varit på sedan -87 har inte haft några problem med den. Skjuts med varje år både hagel och kul pipan lägger även en smäll ett par gånger under säsongen på tavla för att ha koll så den är stabil. För den får sina smällar i bland och kan inte påminna mig när jag behövde skruva på den sist. Har varit med om att ett sikte Bushnell att svårt att klara hagel smällen på en kombi. Detta sikte sitter idag på min 9,3x57 och det är inga problem på detta vapen. Så mitt Tasco har funkat bra. Lasse
Publicerat Juni 21, 200916 yr Har ett 1-3,5x20 på kombin har varit på sedan -87 har inte haft några problem med den. Skjuts med varje år både hagel och kul pipan lägger även en smäll ett par gånger under säsongen på tavla för att ha koll så den är stabil. För den får sina smällar i bland och kan inte påminna mig när jag behövde skruva på den sist. Har varit med om att ett sikte Bushnell att svårt att klara hagel smällen på en kombi. Detta sikte sitter idag på min 9,3x57 och det är inga problem på detta vapen.Så mitt Tasco har funkat bra. Lasse Tasco då och nu är två helt olika saker Då = bra (av dom biliga) tillvärkade i japan Nu = Skräp tillvärkade i Kina Så man kan inte jämföra dom gamla med dom nya. För dom är dyrt skräp Mvh Anders Hj
Publicerat Juni 21, 200916 yr Tasco då och nu är två helt olika sakerDå = bra (av dom biliga) tillvärkade i japan Nu = Skräp tillvärkade i Kina Så man kan inte jämföra dom gamla med dom nya Mvh Anders Hj Ok med andra ord så ska det inte köpas något nytt bra att veta.
Publicerat Juni 21, 200916 yr Jag hade en Taiwan-tillverkad Tasco Worldclass 2-7X32 mellan 1991-2005 och den fungerade utan bekymmer. Sedan var förstås gulstick och taskiga motljusegenskaper etc. rent optiskt men den ändrade aldrig träffläge.
Publicerat Juni 22, 200916 yr Det är väl precis som med Bushnell, det finns bättre och sämre modeller. Avverkat några stycken och den här Worldclass modellen skulle jag nog inte montera på något annat än 22lr typ.. Men så finns Tasco Titan och det är helt andra prylar..åtminstonde var förr.. De Titan jag kollat i har haft helt ok optik och ffa bra mekanik. Mvh!
Publicerat Juni 23, 200916 yr Har ett Tasco Titan 1,5-6X42 och det är helt suveränt tycker jag. Bättre finns kanske MEN till vilken penning ? Har haft den i flera år utan problem, och sambon har ett likadant som vid senaste bronsskjutningen inte ville gå som hon ville. Skall ta en ny dust med den i skjutbänken för att utröna saken själv. Annars får jag köpa ett Aimpoint till ´henne eller nåt liknande.
Publicerat Juni 23, 200916 yr Har ett Tasco Titan 1,5-6X42 och det är helt suveränt tycker jag. Bättre finns kanske MEN till vilken penning ? Har haft den i flera år utan problem, och sambon har ett likadant som vid senaste bronsskjutningen inte ville gå som hon ville. Skall ta en ny dust med den i skjutbänken för att utröna saken själv. Annars får jag köpa ett Aimpoint till ´henne eller nåt liknande. Aimpoint eller liknande, gillar du inte din sambo? Köp en beg kvalitetstub istället om den gamla har blivit vaj. /Christian