Publicerat Juni 22, 200916 yr Leupold VX-L 3,5-10 x 56 1"tub icke belyst eller Trijicon Accu-point 2,5-10 x 56 30mm tub belyst Amberfärgad trekant eller Meopta Meostar r1 3-12 x 56 30mm tub belyst mildot Någon av dessa ska jag införskaffa till lite nattvak på gris och annat.........Jag kommer att införskaffa 2st så Swarre eller annan är inte att tänka på!! Beg vill jag inte ha!! Så vad säger Ni, Någon som har erfarenheter?? Micke
Publicerat Juni 22, 200916 yr Jag hade personligen gått på Trijicon-siktet då riktmedlet är outstanding..Ingen personlig erfarenhet av siktet ifråga, dock av riktmedlet i SUSAT och ACOG-sikte på automatkarbin..
Publicerat Juni 23, 200916 yr Leupold VX-L 3,5-10 x 56 1"tub icke belysteller Trijicon Accu-point 2,5-10 x 56 30mm tub belyst Amberfärgad trekant eller Meopta Meostar r1 3-12 x 56 30mm tub belyst mildot Någon av dessa ska jag införskaffa till lite nattvak på gris och annat.........Jag kommer att införskaffa 2st så Swarre eller annan är inte att tänka på!! Beg vill jag inte ha!! Så vad säger Ni, Någon som har erfarenheter?? Micke Utifrån hur amerikaner ser på mörker så skulle jag gå på Meoptan..... Men för den prislappen den betingar hade jag lätt lagt pengarna på en begagnad fast 8x56 Swarre, och köpt nått annat kul för pengarna som blir över. /T
Publicerat Juni 24, 200916 yr Meopta har jag bara goda erfarenheter av, dock så hade jag nog velat klämma lite på Trijicon siktet innan jag bestämde mig, Leupolden går bort vid jakt i mörker.. Håkan H
Publicerat Juni 24, 200916 yr Jag har själv en Leupold VX-III 3,5-10X50 med belyst riktmedel och den duger till vakjakt men är naturligtvis inte i klass med en motsvarande av tyskt/österrikiskt fabrikat..Kostade också hälften då jag köpte den..
Publicerat Juni 24, 200916 yr Svårt val, meopta om man väljer annat ritktmedel än mil dot, de har en "egen" lösning som inte är imponerande alls, annars har Trijiicon fått bra omdömnen och det ligger väl rätt i pris. Där har du mitt lilla svar. /Christian