Publicerat Juni 23, 200917 yr Det börjar bli många observationer nu här i krokarna.. Själv har jag bara sett spår ännu. Just detta ex ser ut att vara en yngre förmåga, åtminstonde i mina ögon. http://helahalsingland.se/soderhamn/soderala/1.1140937 Blir nog att gå bandat med jämten i höst...jippii...
Publicerat Juni 23, 200917 yr Vi har tydligen, en ny förmåga här i 08-län med, enligt rapporteringarna i helgen, "vargen var i kaninburen" Aftonbladet gick ut med nyheten för att sedan lyfta den igen, googlar man hittar man den, men länken är bruten. http://www.infocentrum.se/?p=854 http://www.jaktojagare.se/se/article.php?id=385145 Oklart om detta var en tidnings anka eller om det var sant, förmodligen är det nog så att det är lite fria själar i detta fall som har talat. Att vi har varg kvar i 08-län är nog inget som det går att hymla med, så torde vara fallet. /Christian
Publicerat Juni 23, 200917 yr Författare Ja, men tyvärr blir dom ju sällan långlivade nere hos er. Inte så att jag önskar er varg på markerna, men för spridningens av de ca 200 individerna vi ska ha så är det viktigt att de som drar nedåt får en chans att klara sig. Men det är ju som att kliva in i ett smörgåsbord för vargen när den kommer ner dit, med fårhjordar och franska pudlar in legio..och då skriver dom ju på sin egen dödsdom tyvärr..om inte trafiken tar dom först.
Publicerat Juni 23, 200917 yr Trist med alla vargar ni har där uppe. Man får hoppas att vargarna sprider ut sig över en större del av Sverige så att alla, eller åtminstone fler, län får sin beskärda del av dessa djur, om vi nu nödvändigtvis ska ha varg här Det är orimligt att hela Sveriges vargstam ska koncentreras till en så liten del av landet.
Publicerat Juni 23, 200917 yr Författare Trist med alla vargar ni har där uppe. Man får hoppas att vargarna sprider ut sig över en större del av Sverige så att alla, eller åtminstone fler, län får sin beskärda del av dessa djur, om vi nu nödvändigtvis ska ha varg här Det är orimligt att hela Sveriges vargstam ska koncentreras till en så liten del av landet. Javisst är det så, alla ska få chansen att njuta av detta vackra djur..
Publicerat Juni 23, 200917 yr Javisst är det så, alla ska få chansen att njuta av detta vackra djur.. Och särskilt de människor som anser att vargen i princip är en snäll, men vild, hund, eller hur?
Publicerat Juni 23, 200917 yr Se det positva... Vargen kommer och på sikt så bör arrendena bli snorbilliga
Publicerat Juni 23, 200917 yr Se det positva... Vargen kommer och på sikt så bör arrendena bli snorbilliga o vad hjälper det när man inte vill släppa sina hundar på de markerna??
Publicerat Juni 23, 200917 yr o vad hjälper det när man inte vill släppa sina hundar på de markerna?? Behöver inte släppa... finns inget att jaga
Publicerat Juni 23, 200917 yr Det börjar bli många observationer nu här i krokarna.. Blir nog att gå bandat med jämten i höst...jippii... Grattis till mångfalden Nej det är bara att beklaga. Det finns inget positivt med att ha varg på skogen. Du/ni kommer inte att njuta av jakten på samma sätt som förut.
Publicerat Juni 23, 200917 yr Får vi hit varg ska jag åka till Mongoliet på kurs Det var då de jävligaste tala om man blir grymt imponerad av dessa fåglar. Och vilket jobb att dressera fåglarna, och jag hade nog jävligt att få min goldenretriver skulle sluta äta på mina "foppa tofflor"
Publicerat Juni 23, 200917 yr Det börjar bli många observationer nu här i krokarna.. Själv har jag bara sett spår ännu. Just detta ex ser ut att vara en yngre förmåga, åtminstonde i mina ögon. http://helahalsingland.se/soderhamn/soderala/1.1140937 Blir nog att gå bandat med jämten i höst...jippii... Grabben såg en varg förra måndag natt vid Tönnebro (95% säker) usch.
Publicerat Juni 24, 200917 yr Författare Grabben såg en varg förra måndag natt vid Tönnebro (95% säker) usch. Åh fan, ja jag håller det för mycket möjligt faktiskt, vi har ju haft turen att dom hittills vandrat nedåt hela tiden, så det stämmer nog.
Publicerat Juni 24, 200917 yr Får vi hit varg ska jag åka till Mongoliet på kurs helt rätt, värkar ha vart mycket job med dom fåglarna
Publicerat Juli 17, 200917 yr "Och särskilt de människor som anser att vargen i princip är en snäll, men vild, hund, eller hur? " Så vad skulle den annars vara ??? Fx
Publicerat Juli 17, 200917 yr "Och särskilt de människor som anser att vargen i princip är en snäll, men vild, hund, eller hur? "Så vad skulle den annars vara ??? Fx Förmodligen en av de bästa, dvs värsta predatorer mot våra jakthundar som existerar i Sverige, ett djur som är så befriat från rädsla att det ensamt anfaller en flock med vildsvin. I grupp är den förmodligen den effektivaste av alla jägarna bland de vilda djuren i Sverige. En varg kan inte vara snäll eller ond, den bara är vad den är, ett rovdjur. /Christian
Publicerat Juli 17, 200917 yr Förmodligen en av de bästa, dvs värsta predatorer mot våra jakthundar som existerar i Sverige, ett djur som är så befriat från rädsla att det ensamt anfaller en flock med vildsvin. I grupp är den förmodligen den effektivaste av alla jägarna bland de vilda djuren i Sverige. En varg kan inte vara snäll eller ond, den bara är vad den är, ett rovdjur. /Christian +1!
Publicerat Juli 24, 200917 yr Åh fan, ja jag håller det för mycket möjligt faktiskt, vi har ju haft turen att dom hittills vandrat nedåt hela tiden, så det stämmer nog. HAn är 100% säker efter att ha varit på Järvzoo och kollat vargarna Mvh Stig
Publicerat September 8, 200916 yr Får vi hit varg ska jag åka till Mongoliet på kurs Shit ! kan ju inte bli annat än impad av dessa fåglar !
Publicerat September 8, 200916 yr Åh fan, ja jag håller det för mycket möjligt faktiskt, vi har ju haft turen att dom hittills vandrat nedåt hela tiden, så det stämmer nog. Japp. Efter att varit på järvzoo och kollat lite så är jag nu helt säker på att det var en varg.
Publicerat September 8, 200916 yr Författare Japp. Efter att varit på järvzoo och kollat lite så är jag nu helt säker på att det var en varg. Ok. Undrar var den huserar nu ?
Publicerat September 8, 200916 yr Ok.Undrar var den huserar nu ? Så långt bort som möjligt förhoppningsvis:) Skämt å sido, för att slippa gå och banda hunden så hoppas man att den håller sig borta.