Publicerat Juni 23, 200916 yr Snabb fråga - på normas askar (och winchesters) som har har hemma står det .224" men på Lapuas ask med FMJ-kulor står det .222 (utan tum-tecknet då alltså). Ser inte ut att vara någon märkbar storleksskillnad på kulorna. Jag vill bara vara säker på om det är samma diameter på dessa och om lapua bara helt enkelt skriver kalibern medans de andra skriver diametern i tum? Eller är det olika kulor, för då kanske det inte är så bra att ladda med lapuas kulor =)
Publicerat Juni 23, 200916 yr Egentligen är det precis sak som i kaliber.308. Oavsett om det står 300 win mag, 300 savage, 307 Winchester, 308 Norma magnum eller 30-06 laddas de alla med kulor som är .308" Henrik
Publicerat Juni 23, 200916 yr Författare .222 Rem heter kalibern och den har kulor i diametern .224 tum. Jo tack, så långt är jag med.
Publicerat Juni 23, 200916 yr Du Kroken, det är samma storlek på pilarna jag lovar, Finnarna är ett klurigt folk, de vill inte förvirra därav kaliberbeteckningen. Amrisarna är ju som känt lite mer splittrade .223/.224 osv... /Christian
Publicerat Juni 23, 200916 yr Författare Du Kroken,det är samma storlek på pilarna jag lovar, Finnarna är ett klurigt folk, de vill inte förvirra därav kaliberbeteckningen. Amrisarna är ju som känt lite mer splittrade .223/.224 osv... /Christian Tack Christian, det var det jag ville höra =) Samma sak, olika sätt att skriva det på. Kartongen såg lite halvgammal ut så jag var rädd att jag fått tag på nått udda kraffs