Ausch 485 Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Har kikat lite på vindmätare på förekommen anledning Nu är frågan vad ska man leta efter? Finns det något bra mått på vad en "duglig" mätare ska klara av, typ 2% nogranhet. Det verkar ju finnas mätare från 395 och uppåt. jag har en vindmätare hemma som är för mätningar i ventilationssystem och den kostar 12´000 men jag tror inte den funkar till att mäta vinden ute på ett fält /Lasse Quote Link to post Share on other sites
Christian N 7,537 Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Det finns massor med mätare, jag har en kestrel, den är funkis på alla sätt, tror att deras billigaste kostar en 1500 kr, en viktig sak för skytte är att mätning sker även för svaga vindar. /Christian Quote Link to post Share on other sites
Ausch 485 Posted June 23, 2009 Author Share Posted June 23, 2009 jag hittade n på jula och någon annan från en segel tillbehörsfirma. har inte kollat specen på dom.. /Lasse Quote Link to post Share on other sites
Christian N 7,537 Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Det är bara att verifera specen; ned till vindar om .1 m/s är ju bara bra om det är start för mätningen för skyttet dvs. /Christian Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts