Publicerat Juni 24, 200917 yr hejsan fick en aimpoint micro t1 idag men misstänker att det är en kopia för den ser inte ut som på alla bilder jag har hittat bla från aimpoints hemsida, det jag har märkt ser anorlunda ut är att det är en aimpoint logga på översidan ist för på ena sidan och batteri luckan ser inte lika ut. någon som vet mer om detta????
Publicerat Juni 24, 200917 yr Författare köpt på tradera?ta en bild på härligheten Andreas Vad betalade du för den?/Christian jajjemeen på tradera. betalade 3050 för den. jag mejlade han som hade dom och frågade innan. och han sa att han visste inte att det fanns kopior och att han hade köpt dem av en som lagt ner verksamheten i sverige, så han trodde dom var äkta. så jag trodde också dom var äkta. är ju inte säker på att det är en kopia, men tror det, jag hittar inget nummer på den heller och tycker att aimpoint borde ha något nr på dem. kan inte fixa bild just nu för har den inte här. iofs så spelar det ju ingen roll om det är en kopia om den har samma kvalitet, men det lär den ju inte ha
Publicerat Juni 24, 200917 yr jajjemeen på tradera.betalade 3050 för den. jag mejlade han som hade dom och frågade innan. och han sa att han visste inte att det fanns kopior och att han hade köpt dem av en som lagt ner verksamheten i sverige, så han trodde dom var äkta. så jag trodde också dom var äkta. är ju inte säker på att det är en kopia, men tror det, jag hittar inget nummer på den heller och tycker att aimpoint borde ha något nr på dem. kan inte fixa bild just nu för har den inte här. iofs så spelar det ju ingen roll om det är en kopia om den har samma kvalitet, men det lär den ju inte ha Personligen tycker jag du ska ringa aimpoint imorgon och prata med dem, visar det sig vara en kopia tycker jag du 1 ska kräva pengarna tillbaka/häva köpet 2 polisanmäla 3-5 ska vi inte ta på ett öppet forum Andreas
Publicerat Juni 24, 200917 yr Gör en skärmdump av auktionen, skriv ut dem och er konversation, meddela att du vill häva köpet på säljarens bekostnad. Går han med på det och du är nöjd så är det slut med det. Själv hade jag polisanmält omgående, vet inte om att det finns kopior, yeeeah right och Elvis lever eller hur? Jag blir trött på bedragar-dera och deras auktioner. /Christian
Publicerat Juni 25, 200917 yr Jag har själv varit sugen på ett dylikt sikte som komplement till Hensoldt-gluggen på drillingen förut men varit tveksam till att det rört sig om äkta vara..Verkar som om mina farhågor varit sanna dessvärre. Får bli ett Docter-sikte från Tyskland istället när kassan är stark..Hoppas att det löser sig för dig, du skall inte behöva betala sådana pengar för något som visar sig vara en kopia..
Publicerat Juli 7, 200917 yr Det är en billig kopia du fått. Jag gick på samma sak betalade 2401:- vilket är jättebilligt för ett äkta aimpoint Micro. Nu var det en billig kina kopia dessutom slarvigt ihopsatt kladdig mm. frågade säljaren om detta och han trodde tydligen att jag var dum som skulle gå på hans finnt. Han hade hört att Aimpoint haft problem med ytfinishen hahahaha. ett välrenomerat företag som Aimpoint skulle aldrig släppa ett sådant sikte. Jag vet vem du fått siktet från (persons jakt) på tradera samma med mig men han fick omg betala tillbaka priset samt frakten. Jag skulle aldrig använda ett sådant sikte på ett riktigt jaktvapen då dessa är avsedda för luftvapen softairgunns. Gå in på Ebay så ser du vad du fått. Sök på Aimpoint Micro där är de iallafall ärliga för där står att det är kopior. Jag har även påtalat detta för tradera men de bryr sig inte. Bara de får sin provision så är det bra.Men jag anser att det är lika brotsligt det tradera hjälper till med som det Pirate bay har gjort. Framför allt när man påtalat detta för dem. Sök på tradera avslutade auktioner samt aimpoint så ser du hur myckett denne perssons jakt sålt. Han har säkert inte betalat mer än 500 för siktena. Men det finns fler som rider på vågen . Just nu en flubberdubber som också använder samma sätt att sälja och som inte svarar på frågor om siktet är falskt. Se till att lämna tillbaka det med pengar tillbaka det är mitt råd. Hoppas de åker dit på detta falska sätt
Publicerat November 18, 201015 yr Det är en billig kopia du fått. Jag gick på samma sak betalade 2401:- vilket är jättebilligt för ett äkta aimpoint Micro.Nu var det en billig kina kopia dessutom slarvigt ihopsatt kladdig mm. frågade säljaren om detta och han trodde tydligen att jag var dum som skulle gå på hans finnt. Han hade hört att Aimpoint haft problem med ytfinishen hahahaha. ett välrenomerat företag som Aimpoint skulle aldrig släppa ett sådant sikte. Jag vet vem du fått siktet från (persons jakt) på tradera samma med mig men han fick omg betala tillbaka priset samt frakten. Jag skulle aldrig använda ett sådant sikte på ett riktigt jaktvapen då dessa är avsedda för luftvapen softairgunns. Gå in på Ebay så ser du vad du fått. Sök på Aimpoint Micro där är de iallafall ärliga för där står att det är kopior. Jag har även påtalat detta för tradera men de bryr sig inte. Bara de får sin provision så är det bra.Men jag anser att det är lika brotsligt det tradera hjälper till med som det Pirate bay har gjort. Framför allt när man påtalat detta för dem. Sök på tradera avslutade auktioner samt aimpoint så ser du hur myckett denne perssons jakt sålt. Han har säkert inte betalat mer än 500 för siktena. Men det finns fler som rider på vågen . Just nu en flubberdubber som också använder samma sätt att sälja och som inte svarar på frågor om siktet är falskt. Se till att lämna tillbaka det med pengar tillbaka det är mitt råd. Hoppas de åker dit på detta falska sätt som denna då? http://www.tradera.com/Nytt-Aimpoint-Micro...02332_122308926 ibland e forum underbart bra!
Publicerat November 18, 201015 yr som denna då?http://www.tradera.com/Nytt-Aimpoint-Micro...02332_122308926 ibland e forum underbart bra! Måste erkänna att jag blev lite impad. Nu kan ju bilderna vara tagna på något annat än det han säljer (vilket väl är bedrägeri bara det) men på de bilderna är det minsann inte lätt att hitta bevis för att det är en kopia. Försökte jämföra med Aimpoints hemsida. Hittade bara en sak. Och det behöver inte betyda något. Det är den taskiga tampoprint loggan som inte finns på bilderna på aimpoints hemsida. Någon som köpt ett äkta som kan säga något om detta? Sen kan man ju bara hoppas att aimpoint själva engagerar sig i detta. Kan ju inte vara bra för dem med för många "aimpoints" med dålig kvalitét ute på marknaden. // Henrik
Publicerat November 18, 201015 yr Vet med mig att Aimpoint inte agerar mot end user/säljare och att man endast sällan gör det mot fabrikerna i Kina, då regimen där i praktiken skyddar den illegala verksamheten som pågår, vilket medför att legala åtgärder är meningslösa, jag å andra sidan trött på div dumheter på Tradera o blocket, anmäler dem när jag orkar, anmälde precis den nu aktuella auktionen, som en hint kan konstatera att Aimpoint inte har någon tillverkning utomlands alls enligt deras egen utsaga, dvs i varje fall kan konstateras att all montering sker i Sverige. /Christian
Publicerat November 19, 201015 yr som denna då?http://www.tradera.com/Nytt-Aimpoint-Micro...02332_122308926 ibland e forum underbart bra! Auktionen är avslutad med 0 bud moahahaha
Publicerat November 20, 201015 yr http://www.dhgate.com/wholesale/aimpoint/s241194.html 38 dollar kostar en kopia säljs ju kopior på det mesta här
Publicerat November 22, 201015 yr Har för mig att alla kopior har samma tillverkningsnummer, så sade Aimpoint när jag pratade med dom om detta.