Publicerat Juni 25, 200916 yr Hej En kamrat berättade om en kamrat som hade en Sako vixen och hade bra samskjutning mellan jaktmatch och blyspets i 222. Min nya sako hunter 222 skjuter jättebra med jaktmatch och jag blev sugen på att köpa blyspets till jakten och prova. Sen ville jag dessutom ha Oryx så att jag kan vara säker på att inte rådjurs skotten blir misslyckade. In på Walter Borg och frågar efter 3,2 grams blyspets eftersom det står i jaktvapenguiderna att jaktmatch väger 3,2 gram. Inga sådana finns..... Oryx då? Finns i 3,6 gram.. Köper Oryx när jag ska betala säger kassören att det är samma vikt på Oryx och jaktmatch. oCH DET ÄR DET!!!!!!!!! teoretiskt skiljer oerhört lite, 7 m/s i skillnad på utgångshastighet och plattnos istället för spetskula. Nu ska jag bara hinna ut till banan och prova om de samskjuter som teorin antyder. Isåfall helmantel till hare och ev fågel. Oryx till Räv och rådjur! samma inställning på kikaren. Lycka! MVH H
Publicerat Juni 25, 200916 yr HejEn kamrat berättade om en kamrat som hade en Sako vixen och hade bra samskjutning mellan jaktmatch och blyspets i 222. Min nya sako hunter 222 skjuter jättebra med jaktmatch och jag blev sugen på att köpa blyspets till jakten och prova. Sen ville jag dessutom ha Oryx så att jag kan vara säker på att inte rådjurs skotten blir misslyckade. In på Walter Borg och frågar efter 3,2 grams blyspets eftersom det står i jaktvapenguiderna att jaktmatch väger 3,2 gram. Inga sådana finns..... Oryx då? Finns i 3,6 gram.. Köper Oryx när jag ska betala säger kassören att det är samma vikt på Oryx och jaktmatch. oCH DET ÄR DET!!!!!!!!! teoretiskt skiljer oerhört lite, 7 m/s i skillnad på utgångshastighet och plattnos istället för spetskula. Nu ska jag bara hinna ut till banan och prova om de samskjuter som teorin antyder. Isåfall helmantel till hare och ev fågel. Oryx till Räv och rådjur! samma inställning på kikaren. Lycka! MVH H Nu skall jag inte vara glädjedödare, men det du har skrivit innebär att det finns teoretiska möjligheter att de skulle samskjuta, inte att det ens är sannolikt.
Publicerat Juni 25, 200916 yr Författare Nu skall jag inte vara glädjedödare, men det du har skrivit innebär att det finns teoretiska möjligheter att de skulle samskjuta, inte att det ens är sannolikt. Solen skiner fortfarande ute. Det bästa med att det är teoretiskt möjligt är att jag kan leva med den tron tills jag är motbevisad. Så då kanske jag inte ska åka ut till banan förens efter semestern. Nä nu ska du inte vara glädjedödare! MVH H