Publicerat Juni 25, 200917 yr Hejsan eftersom jag inte ser någon tråd om övriga djur än hund så startar jag en illertråd. I denna tråd kan man fråga om kanin/har jakten med iller och dela me sig av information. Här på wikipedia kan man hitta de mesta om illrar : http://sv.wikipedia.org/wiki/Iller En sida för intresserade är illerifokus som även står på externa länkar på wiki den sidan rekomenderar jag starkt där kan fråga och få svar på allt om illrar. Jag själv planerar till nästa sommar att äga en hon iller i vildfärg Så nu är det bara att fråga på så kan vi väll se om det finns medlemmar med svar Mvh : Poppe
Publicerat Juni 25, 200917 yr Tänkte på en grej.. Hur jagas hare med iller ? Jakt med iller sker efter kanin i gryt där illern skrämmer ut kaninen. Hare bor inte i gryt.. Måste va galen info du fått tag på?
Publicerat Juni 25, 200917 yr NS har du aldrig sett en Iller driva hare, de är sanslöst spårnoga. /Christian
Publicerat Juni 25, 200917 yr skall länka till en film med kanin jakt med iller så ser du hur det går till =) skulle själv gärna också jaga kanin. (ååh nu kommer skumma tankar att släppa ut några tam kaniner att föröka sig ) http://minjakt.se/index.php?service=movie&...lleryMovieId=25
Publicerat Juni 25, 200917 yr Författare Tänkte på en grej..Hur jagas hare med iller ? Jakt med iller sker efter kanin i gryt där illern skrämmer ut kaninen. Hare bor inte i gryt.. Måste va galen info du fått tag på? Har jag inte tänkt på att harar inte bor i gryt Hade tänkt ungefär såhär : Äh blandras kaniner kostar 50spänn styck på blocket här (Skojja)
Publicerat Juni 25, 200917 yr Författare NS har du aldrig sett en Iller driva hare, de är sanslöst spårnoga./Christian Äh här ska det jagas rådjur det sägs ju att ju saktare drevet är ju lungnare tar det rådjuret Illern kan ju fräsa åt den eller bita den i hovarna
Publicerat Juni 25, 200917 yr Äh här ska det jagas rådjur det sägs ju att ju saktare drevet är ju lungnare tar det rådjuret Illern kan ju fräsa åt den eller bita den i hovarna Klövarna.. möjligen