Publicerat Juni 30, 200916 yr Så fick man äntligen skjuta sin andra gris för i år, en liten galt på ca 70 kg. Smög ut vid halv tio tiden och på väg ut stöter jag en grupp på ca 10-15 st. Tänkte att det var kört för ikväll, men när jag ändå var där kunda jag stanna och se om det dök upp något mer djur. Gick ut på en åker och smög fram till en höbal som skulle passa bra till skydd och stöd. Efter 30 min hör jag grisar inne från vassen och efter yttligare 10 min ser jag en gris försiktigt smyger ut i åker kanten. Sedan kommer tre till. Trots att vinden är fel får det ingen vittring av mig förmodligen av höbalen. Sitter och tittar på dem i 10 min ser att det är 3 galtar och den fjärde ser jag inte vad det är för kön. när en ställer sig några meter ifrån dem andra med bredsidan mot mig låter jag skottet gå och frisen blir på plats. Det blir panik på de andra och två springer direkt ut i vasen, medan den sisste inte riktigt vet vart den ska utan springer i en båge ut över åkern mot mig, när det är 3 meter kvar upptäcker den mig och fly i full fart ut i den täta vassen.
Publicerat Juni 30, 200916 yr Vackert!Vad är det för bössa? En BAR Longtrac Halvauto =) Och grattis friman!
Publicerat Juni 30, 200916 yr Författare Tackar! Det är en Browning bar light longtrac elite i 9,3x62
Publicerat Juni 30, 200916 yr Grattis till en fin avskjutning och tack för att vi får vara med.. /Christian
Publicerat Juni 30, 200916 yr Författare Grattis.Fler en jag som skjuter bundna grisar ser jag /Lasse Tackar! Ja fick selen på Elmia, första gången jag använde den och det var bra mycket lättare än att dra ut den utan.
Publicerat Juni 30, 200916 yr Tackar!Ja fick selen på Elmia, första gången jag använde den och det var bra mycket lättare än att dra ut den utan. Aha det är en hälsene dragare, svågern skulle dra ut en kalv med en sådan i höstas och det gick inte så bra hälsenorna var nog bättre förr på något vis, 6v på kryckor Men för mig som är ung och vacker funkade den perfekt, tror jag ska bli ve´en jag med. /Lasse
Publicerat Juni 30, 200916 yr Författare Aha det är en hälsene dragare, svågern skulle dra ut en kalv med en sådan i höstas och det gick inte så bra hälsenorna var nog bättre förr på något vis, 6v på kryckor Men för mig som är ung och vacker funkade den perfekt, tror jag ska bli ve´en jag med. /Lasse Ja en toppen uppfinning
Publicerat Juni 30, 200916 yr Aha det är en hälsene dragare, svågern skulle dra ut en kalv med en sådan i höstas och det gick inte så bra hälsenorna var nog bättre förr på något vis, 6v på kryckor Men för mig som är ung och vacker funkade den perfekt, tror jag ska bli ve´en jag med. /Lasse Lasse, nu måste du förklara, hur drar man av hälsenorna? Är det för att man pressar mer än man lutar sig framåt med dragandet? /Christian
Publicerat Juli 3, 200916 yr Lasse, nu måste du förklara, hur drar man av hälsenorna? Är det för att man pressar mer än man lutar sig framåt med dragandet?/Christian För att inte sabba denna tråden så skapade jag en ny om hälsene problematiken http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=19424 /Lasse
Publicerat Juli 3, 200916 yr Bra där Friman ! Var det i Asa eller? Det ser du väl att det där är en Tolgbo...
Publicerat Juli 3, 200916 yr Författare Det var i Tolg på samma åker som jag sköt den förra i våras:)