Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jakträtt

Featured Replies

Publicerat

Hej,

jag äger en fastighet i Jämtland, detta ägande ger också delägande i en samfälld fastighet med annan fastighetsbeteckning där vi är 3 delägare. I dag jagar 2 av delägarna och den tredje arrenderar ut sin rätt till utomstående. Den samfällt ägda fastigehten ligger inte i anslutning till min ordinarie fastighet.

Min fråga är om jag egentligen har två jakträtter? En till min ordinarie fastighet som jag äger själv och en knuten till den samfällda fastigheten.

Om det är så att detta ska betraktas som två jakträtter kan jag då arrendera ut jakten på någon av fastigheterna?

Frågan är viktig för mig ch ett snabbt svar skulle uppskattas!

MVH

Micael

Publicerat

Jakten på den av dig ägda fastigheten disponerar du som markägare (om den inte ingår i VVO). Den kan du arrendera ut. Delägandet i den samfällt ägda fastigheten kan du inte arrendera ut utan att de andra delägarna samtycker. Du får bara jaga själv personligen för ditt eget behov i annat fall.

Publicerat
Jakten på den av dig ägda fastigheten disponerar du som markägare (om den inte ingår i VVO). Den kan du arrendera ut. Delägandet i den samfällt ägda fastigheten kan du inte arrendera ut utan att de andra delägarna samtycker. Du får bara jaga själv personligen för ditt eget behov i annat fall.

Om jag har de övriga delägarnas tillåtelse kan jag alltså arrendera ut det och det betraktas som två jakträtter?

Riplur

Publicerat

Ja se mitt svar - om du vill kan du kanske kalla det "två jakträtter".

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.