Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur fixar man trycket

Featured Replies

Publicerat

Jag har en 22a med lite halvkasst trycke.

Jag pratade med en kille som sa att det var jätte enkelt att fixa man skulle byta fjädern till en fjäder från en kulspets penna och om trycket var orent kunde man slipa till det lite.

Fick prova hans bössa som han gjort så på och det trycket var perfekt.

Kan någon förklara alternativt lägga in en bild på var man putsar och kan detta funka.

Spelar det någom roll att han har en Brno 452 och jag en Remington.

Publicerat

även om din polares bössa var bra skulle jag ändå rekommendera ett smeds besök. du har ju en jätte bra smed i uppsala.

Publicerat

Vad är det för modell på din remington? har själv en 504 och den har ställbart trycke...

Publicerat

Om jag minns rätt har Waxin en Remington Five,

eller snarare en CZ variant beställt/kommisionerad av Remington.

Det är då oklart om den har ställbart tryck men det är vidare som så att har den en 452 tryck så går det att arbeta med,

under förutsättning att man har koll på vad man sysslar med.

Efter en snabb sufrning av "WEBBEN" fann jag denna link

http://dwightpilkilton.proboards.com/index...y&thread=28

där man talar om att trycket förefaller vara justerbart i viss mån.

Waxin, det förefaller som om du får lyfta lådan ur stocken och ta en titt på trycket,

vi kan säkert bidra till att du skruvar det rätt.

En annan fråga, hur många skott har du skjutit med det den nu, tryck osv kan behöva ett par tusen skott att arbeta till sig.

Av vad som framgår av en google är att det är ett "vuxet" vape för att vara en 22:a och att den skjuter som regel tätt.

/Christian

Publicerat

Trycket på en remminngton five är ställbart (jag hämtade min nya i onsdags ;) )

DOCK!

detta är ingenting som man ska lalla på med själv då slutstycksspärren hänger på avtryckaren och justerar man trycket förmycket kommer du att stå med slutstycket i handen :rolleyes:

Andreas

Publicerat
  • Författare
även om din polares bössa var bra skulle jag ändå rekommendera ett smeds besök. du har ju en jätte bra smed i uppsala.

JO jag har en bekant som är vapen smet och som har verkstaden bara någon kilometer i från mig.

Tyvärr så har fler än jag upptäckt hans otroliga perfektionism så han drunknar i jobb, som han får bra betalt och då komma med små jobb som dessutom inte ger så mkt pengar känns lite dumt.

Jag är inte duktig på något men kan lite om allt, så är det inte allt för avancerat borde jag klara det.

Publicerat
  • Författare
Om jag minns rätt har Waxin en Remington Five,

eller snarare en CZ variant beställt/kommisionerad av Remington.

Det är då oklart om den har ställbart tryck men det är vidare som så att har den en 452 tryck så går det att arbeta med,

under förutsättning att man har koll på vad man sysslar med.

Efter en snabb sufrning av "WEBBEN" fann jag denna link

http://dwightpilkilton.proboards.com/index...y&thread=28

där man talar om att trycket förefaller vara justerbart i viss mån.

Waxin, det förefaller som om du får lyfta lådan ur stocken och ta en titt på trycket,

vi kan säkert bidra till att du skruvar det rätt.

En annan fråga, hur många skott har du skjutit med det den nu, tryck osv kan behöva ett par tusen skott att arbeta till sig.

Av vad som framgår av en google är att det är ett "vuxet" vape för att vara en 22:a och att den skjuter som regel tätt.

/Christian

Ja Christian den känns riktigt bra och skjuter oklanderligt, så de prätt skott som kommer i en del serier beror endast på mig.

bör dock se mig omkring efter ben stöd för att underlätta skott på längre håll.

Har hunnit skjuta ca200 skott än så länge så den värsta råheten vid omladdning börjar släppa, jobbig att behöva vara mer än bestämd i handhavandet, på gränsen till våldsamma omladdningar.

Mvh Waxin

• 3 weeks later...
Publicerat

Jag har en Ruger 10/22 halvauto och det trycket suger balle.....någon som vet hur jag enklast kan ställa detta? ;)

Publicerat

Gäller detta alla bössor? Farsans 22:a har det sämsta trycket jag varit med om, blir liksom ett litet "hopp" innan skottet går av, så jag har övergått till att skjuta 222, men det känns i plånboken.. Jag vet inte om trycket är ställbart, hur ser man det?

//Erik

Publicerat

Vilken fjäder skulle bytas ut?

Inte slagfjädern väl?

Håkan