Publicerat Juli 2, 200916 yr jag köpte ett aimpoint 9000 L i går , Och nu undrar jag de finns jue 10 lägen på ljuspunkten , Men på mitt aimpoint där börjar man se pricken på den efter 5 läget . Är det nån av er här som har ett aimpoint 9000 L Som kan berätta om ni har likadant elr om det kanske är fel på mitt MVH:Daniel
Publicerat Juli 2, 200916 yr jag köpte ett aimpoint 9000 L i går , Och nu undrar jag de finns jue 10 lägen på ljuspunkten , Men på mitt aimpoint där börjar man se pricken på den efter 5 läget . Är det nån av er här som har ett aimpoint 9000 L Som kan berätta om ni har likadant elr om det kanske är fel på mitt MVH:Daniel Du lurar dig. Det som avgör när du ser den röda punkten är helt beroende av ljuset där du befinner dig. Testa att gå in i ett kolsvart rum så ser du skillnad... Högaktningsfullt. /C
Publicerat Juli 2, 200916 yr Författare Men jag har redan testat att gå in i ett svart rum ingen skillnad :S ?? Föresten rödpunkten ska den var spretlig elr vad fan man ska säga ?
Publicerat Juli 2, 200916 yr I ljus omgivning ser jag punkten först på femte snäppet, i kolsvart på tredje (om än svagt). "Spretigheten" är beroende av styrkan på rödpunkten du valt, är det spretigt har du för ljust. bekymre dig inte för mycket om detta. Hittar du någon punkt som fungerar för dig så kör! Högaktningsfullt. /C
Publicerat Juli 2, 200916 yr Men jag har redan testat att gå in i ett svart rum ingen skillnad :S ?? Föresten rödpunkten ska den var spretlig elr vad fan man ska säga ? angående spretigheten på punkten vad händer om du snurrar den står spretet still.
Publicerat Juli 3, 200916 yr Spretigheten kan bero på olika saker, det vanligaste är väl att man vrider upp ljusstyrkan för högt. Har en bekant som har ett synfel på ögonen och han ser punkten som en stjärna, dock fungerar skyttet bra för honom ändå. Har själv ett 9000 och första knäppe lyser punkten väldigt väldigt svagt. tror nog att ditt sikte är precis som det ska vara.