Publicerat Juli 4, 200916 yr Har en Dell Dimention 9100. Bildskärmskortet (grafikkort?) heter Radeon X850 XT Processorerna är Intel® Pentium® D CPU 3.20 GHz Ramminnet ska vara 2,00 GB. Vill köra detta Call of Duty World at War och såvitt jag kan se så kräver det mer av "videocard" .. måste ju vara grafikkort? Vill ha tips om vad man ska köpa för grafikkort, om jag nu tolkat detta rätt, att det är just grafikkortet som inte orkar med. Det ska alltså gå att peta in i en Dellburk.. Mvh!
Publicerat Juli 4, 200916 yr Författare Duger detta, är det något att ha? http://www.dustin.se/pd_5010236935.aspx
Publicerat Juli 4, 200916 yr Duger detta, är det något att ha?http://www.dustin.se/pd_5010236935.aspx Det lär nog gå bra men tänk på värmen som detta kort alstrar...
Publicerat Juli 4, 200916 yr Författare Ehh? Jävla djungel detta, ska jag satsa på något annat med fläkt menar du? Mvh!
Publicerat Juli 4, 200916 yr Författare Detta bättre då? http://www.dustin.se/pd_5010207188.aspx Mvh!
Publicerat Juli 4, 200916 yr Detta bättre då?http://www.dustin.se/pd_5010207188.aspx Mvh! Nu väckte du allt nörden till liv i mig. Det är säkert ett grymt grafikkort, men jag ser två frågetecken i ekvationen. Klarar din Dellmaskins nätaggregat att leverera ström till de grafikkortet? Och får grafikkortet plats i din Dellburk? Har åkt på niten i en Dellmaskin jag hade för många år sedan där jag råkade ut för ditt problem. Grafikkortet räckte inte till för de spel jag ville spela. Köpte på mig ett värstingkort men jag snabbt märkte att jag inte kunde montera då andra komponenter på moderkortet var ivägen. Fick böja motstånd, riva bort fästpunkter sen satt skiten där de skulle. Men chassit blev väldigt rangligt. Hur mycket watt i uteffekt levererar ditt nätaggregat? vad kräver grafikkortet du tittar på. Det brukar specificeras om man kollar på tillverkarens hemsida, där kan man oftast hitta yttermått också. Just nyare grafikkort med kylfläktar modell värsting har ofta plasthöljen för att styra kylluften rätt då korten blir ganska så varma varför dom också tar förbannat mycket plats inne i datorns chassi. Många normalutrustade paketdatorer har bra nätaggregat från grunden, men börjar man sexa till dem lite så slocknar ibland grejerna när alla häftiga kylfläktar drar igång p.ga hög värmeutveckling. Lite tips på vägen, och skulle det vara att ditt nätagg inte pallar leverera tillräckligt med ström så kostar ett nytt med mer uteffekt allt från 300 - 2000kr beroende på önskad effekt och tysthet. Dessutom passar oftast alla enligt samma modell så man kan montera in ett nytt väldigt enkelt utan modifiering av datorchassit. Nu fick du allt lite mer att fundera över va Förstår att spelet lockar, jag växlar mellan Modern Warefare, och World at War och dom är skitroliga. Men WaW är svårt. M
Publicerat Juli 4, 200916 yr Författare Tack för det Wizard, förvirringen tilltar! Burken slocknade här lite nu och då innan. Öppnade då chassit och attackerade med damsugaren.. Om det jag tror är grafikkortet så finns i princip hur mycket plats som helst.. Frågan är om man kan hitta ett kort som inte drar så mycket kräm som ändå levererar vad som krävs för att köra WaW? Ska se om jag kan öppna burken igen och verifiera mina teser om plats.. Mvh!
Publicerat Juli 4, 200916 yr http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=870574 Fler som haft samma problem, google är fantastiskt ibland, kolla här om du hittar något matnyttigt, annars borde en seriös firma veta, står det inte på spelet vad de kräver av datorn.
Publicerat Juli 4, 200916 yr Författare Radeon 1600XT ska det vara minst.. Kommer att söka fram något och bara köpa så får vi se, begriper inte riktigt skillnaden mellan de olika grafikkorten. Nu ska jag iaf motionera lite Mvh!
Publicerat Juli 4, 200916 yr Tack för det Wizard, förvirringen tilltar!Burken slocknade här lite nu och då innan. Öppnade då chassit och attackerade med damsugaren.. Om det jag tror är grafikkortet så finns i princip hur mycket plats som helst.. Frågan är om man kan hitta ett kort som inte drar så mycket kräm som ändå levererar vad som krävs för att köra WaW? Ska se om jag kan öppna burken igen och verifiera mina teser om plats.. Mvh! Grafikkortet är relativit enkelt att identifiera. Kolla vart du ansluter skärmen. Är där gott om plats till intilliggande kortplatser på moderkorter, samt på längden in i chassit om du tänker hur grafikkortet sitter monterat så ska det inte vara några problem. I regel på nyare datorer sitter anslutningarna för grafikkorten lite avskiljt från övriga kortplatser på moderkortet då grafikkort alltid alstrat mer värme. Damsugaren är farlig att använda i datorer. Statisk elektricitet kan mörda komponenter på moderkortet så lättast är att ta ett djupt andetag, blunda och blåsa på för allt vad man är värd. Det brukar rensa tillräckligt bra vad gäller damm och stofft som samlats i chassit. Se gärna till att inte ha sparat några större mängder saliv i munnen för vätska och elektronik är inte heller kompisar. De har jag råkat ut för själv Drog av en nysning rakt in i ett chassi en gång, när jag sen startade upp åbäket så rök det till sen blev allt väldigt tyst Viktigt att tänka på innan du beställer grafikkort är om du ska ha AGP, eller PCI-express. Det är olika anslutningar beroende på vilket moderkort datorn har. Om datorn är från 2003, fram mot 2006 så har den säkert AGP port. Man kan köra PCI kort oavsett men på de moderkorten har man nog bättre nytta av ett AGP kort. Efter att ha kollat vad en Dimension 9100 innehåller så kan jag säga att du ska satsa på ett PCI-Express grafikkort. Jag tror att ditt sista exempel bör gå med de nätaggregat som sitter i från fabriken. Annars är det inte så stora pengar att uppgradera till ett vassare nätaggregat.
Publicerat Juli 4, 200916 yr Författare Aj! Maichel.. var ju du som rörde till allt, Wizard oskyldig för engångsskull Ska låna hem en burk med tryckluft från jobbet och blåsa ur grejerna med då i stället.. Hur som, är den sista länken ett PCI-Expresskort? Isf så köper jag det direkt för att slippa detta velande Mvh!
Publicerat Juli 4, 200916 yr Aj!Maichel.. var ju du som rörde till allt, Wizard oskyldig för engångsskull Ska låna hem en burk med tryckluft från jobbet och blåsa ur grejerna med då i stället.. Hur som, är den sista länken ett PCI-Expresskort? Isf så köper jag det direkt för att slippa detta velande Mvh! OBS! Det nya kortet måste vara kompatibelt med vinkelvolten på CD-läsaren också!!! Jag skall nog kunna röra till det någonstans i denna tråden innan kvällen är över
Publicerat Juli 4, 200916 yr Författare Tooo late Wizard http://www.dustinhome.se/pd_5010207180.aspx Blev det.. Mvh!
Publicerat Juli 4, 200916 yr jadu hipshot inte lika bra att satsa på en ny dator om han inte klarar codwaw? jag kör codwaw på högsta grafik på min fujitsu siemens scaleo x, kör också crysis tomclancys ghost recon 2 advanced warfighter, cod 4 mm på högsta grafik på min maskin.
Publicerat Juli 4, 200916 yr Författare Nja.. tycker min burk funkar bra till det mesta, kör alla spel förutom just WaW, på den. Möjligen att Modern warefare blir lite rappare och att man har lite bättre förutsättningar när man kör det online.. Mvh!
Publicerat Juli 4, 200916 yr Här lägger vi stålarna på vapen och ammo, datorerna får överleva bäst de går med lite nya prylar när de tryter
Publicerat Juli 5, 200916 yr Författare Här lägger vi stålarna på vapen och ammo, datorerna får överleva bäst de går med lite nya prylar när de tryter E ju precis det jag gör, Lasse är en otypisk smålänning.. behöver nytt grafikkort, köper ny dator! Har en så pass bra jaktbudget nu så jag ska kunna fixa nya bössan, dämpare SAMT en hög plugg dessutom nu.. Mvh!
Publicerat Juli 5, 200916 yr Aj!Maichel.. var ju du som rörde till allt, Wizard oskyldig för engångsskull Ska låna hem en burk med tryckluft från jobbet och blåsa ur grejerna med då i stället.. Hur som, är den sista länken ett PCI-Expresskort? Isf så köper jag det direkt för att slippa detta velande Mvh! Kul att man kan ställa till det lite ibland De kortet kommer inte att göra dig besviken. CoD, och WaW bör flyta på fint. Skulle du sen stöta på några hinder så kan strömmen vara en bov. Gillar inte att man inte kan utläsa hur mycket effekt komponenterna drar vid belastning. Åkte på den niten när jag snickrade samman min TV-burk. Köpte allt de hetaste med extra allt, och i min enfalt trodde jag att ett 900watts nätagg skulle räcka. Så fort kylfläktarna drog igång på steg två så slocknade skiten Tryckluftsbukrarna är kanon. Blås även igenom nätaggregatet då där sitter fläktar som samlar damm även där inne. Snart måste vi väl ändå kunna styra upp en kväll där vi kan spela skiten ur varandra i CoD?
Publicerat Juli 6, 200916 yr Författare Har inte spelat på rätt länge nu var in som hastigast för några veckor sen och shit vad man legat av sig.. torskade rätt hårt. Dustin är rätt snabba uppenbarligen, beställde och direktbetalade i helgen och om jag inte misstolkar uppgifterna från posten så ska prylarna landa här typ i morgon.. kul! Mvh!
Publicerat Juli 6, 200916 yr Har inte spelat på rätt länge nu var in som hastigast för några veckor sen och shit vad man legat av sig.. torskade rätt hårt.Dustin är rätt snabba uppenbarligen, beställde och direktbetalade i helgen och om jag inte misstolkar uppgifterna från posten så ska prylarna landa här typ i morgon.. kul! Mvh! Så roligt då kan ju mulle mek = jag hjälpa dig att montera. Har du spett och kofot avbitare o lite annat som brukar gå åt Nej styr i kortet innan jag kommer så spelar vi istället. /Lasse
Publicerat Juli 7, 200916 yr Författare Lasse "Rörtången" Skurebo i min dator Känns lite läskigt, du får dock gärna fixa framvagnsintställningen på min bil Mvh!
Publicerat Juli 7, 200916 yr Lasse "Rörtången" Skurebo i min dator Känns lite läskigt, du får dock gärna fixa framvagnsintställningen på min bil Mvh! Hoppas vi hinner det bara, annars tar vi det till helgen /Lasse