Publicerat Juli 6, 200916 yr Gick på en Fabarm halvautomat Lion Composite cal 12. 10900 kr. Är det något att ha? Har ingen erfarenhet av automatiska doningar!
Publicerat Juli 7, 200916 yr Gick på en Fabarm halvautomat Lion Composite cal 12. 10900 kr. Är det något att ha? Har ingen erfarenhet av automatiska doningar! Nu har jag inte testat den modellen men den Fabarmen jag testade var mycket trevlig. Har den TriBore lämpar den sig sämre för slugs. Bara så du vet. /T
Publicerat Juli 7, 200916 yr Författare Nu har jag inte testat den modellen men den Fabarmen jag testade var mycket trevlig. Har den TriBore lämpar den sig sämre för slugs. Bara så du vet./T Ok! Vad innebär TroBore?
Publicerat Juli 7, 200916 yr Lite off topic iofs men ingår Fabarm i Beretta-koncernen eller är dem fristående?
Publicerat Juli 8, 200916 yr Ok! Vad innebär TroBore? TriBore - en lite nyskapande borrning med olika diameterar på pipan..... Slugs ska ha raka och 100% runda pipor för att skjuta bra i släta löp. /T
Publicerat Juli 8, 200916 yr Lite off topic iofs men ingår Fabarm i Beretta-koncernen eller är dem fristående? Grundaren startade 90-92 nånting, och var egentligen konstruktör på Sabbati men tyckte att han inte fick gehör för sina ideer. Så de står helt fria från koncernen på B. /T
Publicerat Augusti 1, 200916 yr Gick på en Fabarm halvautomat Lion Composite cal 12. 10900 kr. Är det något att ha? Har ingen erfarenhet av automatiska doningar! Jag känner den som började importera Fabarm till Sverige personligen och köpte då en pump an honom. Jag vet ganska många som köpte bockar och halvautomater och vad jag vet så är ingen missnöjd. Vapnet jag köpte var egentligen avsett för polis och millitär, men fanns även i en version med trästock. Enligt en representant från Fabarm, så ska den kunna skjutas med alla typer av ammunition (max 76 mm patronlängd). Han garanterade att det går utmärkt att skjuta allt från gummikulor till stålsaboter och pilprojektiler. Jag har själv skjutit över 100 000 skott med den och det enda jag har bytt är en choke, som kostade 195 kr. Så är vapnet i gott skick och inte misshandlat, så kan du nog lugnt köpa det, om du känner för det
Publicerat Augusti 1, 200916 yr Såvitt jag fattat så ska detta vara helt ok bössor. De har fått väldigt bra kritik i pressen osv har dock inte skjutit med någon halvautomat. Kladdat på ett antal men ingen har "talat till mej" på rätt sätt.. Däremot gillar jag deras bockar, har en som jag haft i typ 18 år eller något. Nu är den ohjälpligt slut så det är väl inte riktigt samma kvalité som tex Beretta eller Benelli. Ett observandum när det gäller dessa tingestar är reservdelar! Bara vid ett tillfälle när jag haft min bössa på service så har smeden lyckats få tag på orginaldelar som fungerat och det är väl därför min bössa är slut nu, går helt enkelt inte att få tag på grejer. Mvh!