Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Trapshooting de luxe

Featured Replies

Publicerat

I lördags efter ett nätt litet rävvak ställdes det upp 1 st kastare, 4 skyttar, 1100 plugg samt 1200 lerduvor...

post-3356-1246915757_thumb.jpg

post-3356-1246915780_thumb.jpg

post-3356-1246915802_thumb.jpg

Vi gjorde av med hela skiten på ca. 3 timmar. En av skyttarna smällde av ett par askar vilket betyder att vi i realiteten var 3 glada gossar som möljade igenom dryga 1000 plugg!!!

Borde ha tagit lite mer bilder eftersom det ni ser på marken inte ger en direkt rättvis bild av hur mycket det pangades. Vi gick ett par varv runt åkern och sköt liksom skeetduvor också. Skaplig träning men mest av allt överjävulskt skiktroligt.

By the way. Den vita plastlådan innehåller tomhylsor och tomma ammunitionsaskar.

Så här kul borde man inte få ha men det rekommenderas å det varmaste!

Mvh. Fitzo

Publicerat

Läckert!

Testat detta.. Vi var nog några fler och hann följdaktligen med fler plugg och sen hade vi inte lyxen att köra elkastare.. Mäktigt att skjuta 3-4 pers på samma duva, vart ett jävla oväsen och inte många flisor som kom ned :D

Har nog några bilder, ska kolla när jag sparkar igång stora burken.

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Läckert!

Testat detta.. Vi var nog några fler och hann följdaktligen med fler plugg och sen hade vi inte lyxen att köra elkastare.. Mäktigt att skjuta 3-4 pers på samma duva, vart ett jävla oväsen och inte många flisor som kom ned :D

Har nog några bilder, ska kolla när jag sparkar igång stora burken.

Mvh!

Det var som du påpekar rätt lyxigt att ha en elkastare (tog 50 duvor i magasinet).

När vi skulle smula sönder de sista stackars duvorna fick dottern till en av killarna hålla inne avtryckarknappen hela tiden. Duvorna kom väl med ca en sekunds intervall och vi stod uppradade och sköt en i taget och laddade om så snabbt det gick :D Det var inte helt lätt att hinna med att fylla på bössorna så snabbt som det behövdes faktiskt.

Det var rätt häftigt med en smäll i sekunden under en minuts tid!!! Rena rama vilda västern.

Att tävla om vem som hann skjuta snabbast är ju inte heller så tråkigt :D

Mvh. Fizten

Publicerat

elkastare är riktigt najs, nu kliade det till i pekfingret, måste försöka hinna med lite sånt skytte också.

Publicerat

Sånt där är nyttigt och sanslöst kul. Jag vet hur det gick till när kompisen just hade fått ny halvauto. Det här utspelade sig när en ask 32 grammare kostade sisådär 17 spänn för 25 plugg. Vi fyllde båda skeetkastarna proppfulla och han sköt först 500 skott och sedan iväg med bilen på två hjul och hämta 250 st till som han gladeligen sköt iväg. Tillslut var bössan så jäkla skitig och varm att den började brinna i lådan. Det var länge sedan man hade råd med något sådant men det hade inte gjort ont att få testa. Tror nog vi slängde iväg något liknande som er i mängd men nu har ju pluggen blivit så förbaskat dyra.

Publicerat
  • Författare
Sånt där är nyttigt och sanslöst kul. Jag vet hur det gick till när kompisen just hade fått ny halvauto. Det här utspelade sig när en ask 32 grammare kostade sisådär 17 spänn för 25 plugg. Vi fyllde båda skeetkastarna proppfulla och han sköt först 500 skott och sedan iväg med bilen på två hjul och hämta 250 st till som han gladeligen sköt iväg. Tillslut var bössan så jäkla skitig och varm att den började brinna i lådan. Det var länge sedan man hade råd med något sådant men det hade inte gjort ont att få testa. Tror nog vi slängde iväg något liknande som er i mängd men nu har ju pluggen blivit så förbaskat dyra.

Nä helt gratis blir det ju tyvärr inte. Man får hoppa över nåt krogbesök då och då och istället lägga pengarna på såna här grejjer. Det är ändå så höga odds på att lyckas få hemsläp så hellre nån krona på plugg och duvor... ;)

Mvh. Fitzo

Publicerat
Nä helt gratis blir det ju tyvärr inte. Man får hoppa över nåt krogbesök då och då och istället lägga pengarna på såna här grejjer. Det är ändå så höga odds på att lyckas få hemsläp så hellre nån krona på plugg och duvor... ;)

Mvh. Fitzo

Enda gången jag är ut på krogen är när företaget betalar och då bara för maten. Tyvärr så betalar företaget för dåligt för att man ska har råd med allt för stora extrautgifter. Nu kanske jag byter jobb och då blir det lite bättre, jag begärde en lön och chefen höjde den med 1200 direkt så någon bra löneförhandlare är man ju inte. :D Tyvärr så kanske det kommer en knäoperation emellan och jag får se hur det blir men då blir det ingenting extra på ett tag eftersom man blir på kryckor i flera månader. Här regnar det som fan men jag är lite sugen i allafall på att krossa lite lera men då på en sportingbana. Nästa år då j***ar ska det krossas lera innan jakten här i gällivare.

Publicerat

Är det så mycket dyrare i praktiken, ska jag jämföra min lön för 20 år sen så skulle skotten idag gå på 4:-/st och det gör de väl inte.

Mvh. Fitzo

Helt rätt att lägga pengarna på en låda duvor och en låda skott, även om träff procenten är lika hög :D

Publicerat
  • Författare
Helt rätt att lägga pengarna på en låda duvor och en låda skott, även om träff procenten är lika hög :D

;) Oh naj... Du måste ha sett mig skjuta... Du har fan rätt. Det är höga odds både på de tvåbenta duvorna och de som är gjorda av lera... snyft! Dock tror jag det är bättre ekonomi att lägga pengarna på de små tefaten!

Mvh. Der übersingel Fitzenstrahl B)

Publicerat
;) Oh naj... Du måste ha sett mig skjuta... Du har fan rätt. Det är höga odds både på de tvåbenta duvorna och de som är gjorda av lera... snyft! Dock tror jag det är bättre ekonomi att lägga pengarna på de små tefaten!

Mvh. Der übersingel Fitzenstrahl B)

Jag menade att med lite träning så missar du inte en enda :DB)B)

Publicerat
  • Författare
jag begärde en lön och chefen höjde den med 1200 direkt så någon bra löneförhandlare är man ju inte.

Segt sånt där. Gjorde samma groda när fick mitt nuvarande jobb. Jag tyckte jag tog i ordentligt men insåg att jag fuckat upp det när min blivade chef mer eller mindre spottade i näven och tog i hand ungefär en hundradel senare... ;)

Hoppas knäoperationen går bra. Opererade menisken (stavas det så?) för en 8 år sedan och den spökar tyvärr fortfarande ibland. Konstigt nog gör det oftast mer ont när jag går än när jag springer. Men inte fan kan man börja jogga vart man än ska, hur fan skulle det se ut egentligen?

Mvh. Fitzo

Publicerat
  • Författare
Jag menade att med lite träning så missar du inte en enda B)B):D

;):DB)

Finns det nåt lämpligt träningsläger man kan åka på om man känner att man har taskig hit ratio på de tvåbenta? Jag menar lerduveskyttet går ju bra att öva på sjkutbanan men för att få korn på frunsen så är det ju egentligen bara krogen som är vettig ur träningssynpunkt och då är vi där med drinknotor långa som halsdukar på en gång och överhuvudtaget ingen försäkran om framgång... Knepigt som fan detta. Kostar det nåt med lånekort på biblioteken nuförtiden? Kan det vara melodin månne?

//Fitzen

Publicerat

Vilken vändning den här tråden tog :D du bor i sthlm så krogarna runt kungsträdgården är ju en början, du ska inte köpa dig ur situationen, stå inte som en ladrador vid matskålen och dräggla heller, var dig själv och fundera inte på hur kvällen slutar, bli inte full bjuder du henne på två ta en själv men ha inte slut i glaset.

Börjar jobba imorgon annars hade jag kunna vara instruktör på din bekostnad ;)

Publicerat

Är det så mycket dyrare i praktiken, ska jag jämföra min lön för 20 år sen så skulle skotten idag gå på 4:-/st och det gör de väl inte.

För mig är det tvärsom, jag tjänar 15 tusen mindre nu än för tio år sedan så därför ska jag byta jobb som det ser ut nu men skillnaden är att för 20 år sedan läste jag högskola och bodde hemma, något år senare jobbade jag skift och bodde hemma med en marginell hyra och litet matkonto samt ett jättestort fritidskonto innan jag köpte lägenhet. Nu har jag hus med ett enormt reparationskonto, högre matkonto och hyra, en mil till affär och ett marginellt fritidskonto som det nu ser ut. Jag saknar skiftet med bättre lön och massor med fritid men den svågerpolitik som råder så är man chanslös, bara att dra från stället. Ska inte klaga allt för mycket det är bara att ta tag i saker och ting så kanske man kan stå med en driva tomhylsor upp till knäna och le i krutröken. ;)

Publicerat

I LKAB tjänar ALLA arbetare lika oavsett om man spolar bort sinterkulor och byter filterduk eller felsöker radioaktiva densitetsmätare med datorer och rör sig lika hemtamt med ABB XA800 eller ABB 450 styrsystem och har 20 år i yrket som felsökare inom alla områden det är till och med så att om man bara har skift så tjänar man nästan 100 tusen mer än den som har försökt att hänga med i teknikutvecklingen och skaffat sig en utbildning med studieskulder och inkomstbortfall under den tiden. Nu skulle det komma någon hjärnskrynklare till oss med arbetsrelaterade psykosociala problem som specialitet. Det är i och för sig inte första gången det kommer någon sådan ung tjej och förklarar att det viktigaste inte är lönen utan att vi TRIVS PÅ JOBBET, jag tror jag spyr snart men kanske dom börjar dela ut små lyckopiller åt alla tekniker. Vi kallar dom för krokodiler "stor käft och inga öron". Piller kanske är något att försöka med när man förhandlar lön åt våra toppchefer. Den förra vi hade fick ju cirka 80 mille för att sluta. Jag vill inte säga att man har förstått särskilt mycket när snart hela avdelningen bytt jobb och man inte får några nya sökande förutom de som just gått ut från gymnasiet. Enda sättet att komma sig fram är att slicka röv och ha rätt efternamn men det är ingen av mina specialiteter. Förutom automationstekniker så har snart alla mekaniker och alla utom en rörpulare stuckit ut på stan till bättre betalda arbeten. Nåja bara jag får fixa till mitt största problem just nu nämligen knäet. Det hämmar allt från jobb till en bra sving med hagelbössan och möjligheten att jaga så jag är kanske lite mera på dåligt humör än vad jag borde vara.

Publicerat
  • Författare
Vilken vändning den här tråden tog ^_^ du bor i sthlm så krogarna runt kungsträdgården är ju en början, du ska inte köpa dig ur situationen, stå inte som en ladrador vid matskålen och dräggla heller, var dig själv och fundera inte på hur kvällen slutar, bli inte full bjuder du henne på två ta en själv men ha inte slut i glaset.

Börjar jobba imorgon annars hade jag kunna vara instruktör på din bekostnad :rolleyes:

Nåja. Nu är det väl så att jag inte är någon social dvärg direkt men jag lovar att jag ropar till om jag känner att jag behöver en "wing man" :P

Och du har rätt. Tråden har helt tappat riktning och syfte. Från och med nu diskuteras enbart lerduveskytte i privat regi och i monumentala former! <_<

Jag sköt i alla fall 300+ skott den här dagen. Det ska jag bräcka nästa gång! Muahha ha ha!

Mvh. Fitzo