Publicerat Juli 7, 200916 yr Hej Jag är nu på jakt efter mitt första vapen och har hittar en Beretta 685 kal 12. Jag har försökt hitta info om denna på nätet utan någon större lycka. Tänkte därför höra om ni kunde ge mig lite kunskap kring vapenet och om det är ett vettigt köp?
Publicerat Juli 7, 200916 yr Lite beroende på priset så torde det vara ett vettigt köp.. Har inte koll på just den modellen men de är alla byggda kring samma låda i princip och det är bra och fungerande bössor med ett hav av reservdelar tillgängliga om det skulle vara något. Mvh!
Publicerat Juli 7, 200916 yr HejJag är nu på jakt efter mitt första vapen och har hittar en Beretta 685 kal 12. Jag har försökt hitta info om denna på nätet utan någon större lycka. Tänkte därför höra om ni kunde ge mig lite kunskap kring vapenet och om det är ett vettigt köp? 685'an är en bra bössa, har ägt och jagat mycket med en sådan själv, den håller än i annan tjänst, slitstark med andra ord. Fasta choker, enkel eller dubbel tryck, utan ejektor (min iaf), priset borde ligga runt 4000:- +/- 500:- beroende på skick, som alla andra bössor så behöver den testas så att man vet att den passar. Passar den och priset är rätt så är det ett bra köp med andra ord.
Publicerat Juli 7, 200916 yr HejJag är nu på jakt efter mitt första vapen och har hittar en Beretta 685 kal 12. Jag har försökt hitta info om denna på nätet utan någon större lycka. Tänkte därför höra om ni kunde ge mig lite kunskap kring vapenet och om det är ett vettigt köp? En lite enklare 686:a, men kosntruktionen är den samma. Om den passar och är i vettigt skick är det nog ett bra köp. Prisspannet längre upp i tråden stämmer nog ganska väl, möjligen ska en utan lösa choker ner lite till i pris. /T
Publicerat Juli 7, 200916 yr Jag har en del erfarenhet av modellen ifråga och kan bara instämma i vad som redan sagts. En robust, enkel och no nonsense bock..Mao en bra bruksbössa..
Publicerat Juli 8, 200916 yr Författare tackar så mycket för hjälpen, vet dock inte ännu om det blir en sådan.... så svårt att välja de finns så mycket att välja på //kusinen
Publicerat Juli 26, 200916 yr Författare tänkte bara berätta att det blev ingen 685... Istället hitta jag en Miroku 8000 som passa perfekt!
Publicerat Juli 26, 200916 yr tänkte bara berätta att det blev ingen 685... Istället hitta jag en Miroku 8000 som passa perfekt! Ett steg i rätt riktning..... /T
Publicerat Juli 26, 200916 yr tänkte bara berätta att det blev ingen 685... Istället hitta jag en Miroku 8000 som passa perfekt! Det är ett bra vapen, ägde själv en Miroku 800 jägartrapp fram till för ett par månader sedan. Bra vapen men jag sköt illa som faan med den så det vara bara att sälja vidare... Hoppas du skjuter bra med din. /Lasse