Publicerat Juli 7, 200917 yr Sitter och kollar på en ny hagelpang. Som skall huvudsakligen användas till skeet men kommer få följa med på all fågeljakt Har hittat en MX3C och en MX4 där båda har 70cm pipa. MX3:an har choker men Mx4:an har skeet borning samt portning. Skulle gärna se att bössan har choker men merparten av all fågeljakt jag jagat har jag suttit med skeetchoker i. Så jag funderar på om jag verkligen behöver choker. Har letat ihjäl mej om ålder på vapnen. men om jag fattat rätt så ska mx3:an vara tillverkad före mx4:an. sen ska mx4:an ha bosslock men inte mx3:an. vet inte om detta spelar så stor roll. Blir galen av all funderat på vad som skulle passa mej! Så nu måste ni hjälpa mej på traven Mvh Niklas
Publicerat Juli 7, 200917 yr Sitter och kollar på en ny hagelpang.Som skall huvudsakligen användas till skeet men kommer få följa med på all fågeljakt Har hittat en MX3C och en MX4 där båda har 70cm pipa. MX3:an har choker men Mx4:an har skeet borning samt portning. Skulle gärna se att bössan har choker men merparten av all fågeljakt jag jagat har jag suttit med skeetchoker i. Så jag funderar på om jag verkligen behöver choker. Har letat ihjäl mej om ålder på vapnen. men om jag fattat rätt så ska mx3:an vara tillverkad före mx4:an. sen ska mx4:an ha bosslock men inte mx3:an. vet inte om detta spelar så stor roll. Blir galen av all funderat på vad som skulle passa mej! Så nu måste ni hjälpa mej på traven Mvh Niklas Jag hade en Perazzi MX8 sporter förut men den var aptung och hade konstig balans tyckte jag och avyttrade den. Är det en game-bössa du tittar på eller en sporter? Annars är det rätt välbyggda bössor, dock inte lika bra som B25
Publicerat Juli 7, 200917 yr Författare Ärligt talat så vet jag inte! Har faktiskt inte ens kännt på bössorna än! Har inte hunnit iväg och göra det än! Har precis slagit ut köket så det ser ut som ett slagfält hemma. Kan du förklara för mej hur boss lock fungerar???
Publicerat Juli 7, 200917 yr .............Kan du förklara för mej hur boss lock fungerar??? Kolla på en Boss hagelbock, egentligen ett patent av Robertson som ledde Boss vid den tiden 1908-9 eller nått kring den tiden. Före 1910 var det i alla fall. Om du hittar en dvs....... Föreglingen är en smula listig, den ligger dold i baskylens insida (inte synlig som på Beretta) och är både låsläge för regeln (låsning uppåt) och framåt (i urtagen i baskylen). Konstruktionen är vida överlägsen det mesta - inkluderande John Moses Brownings B25 (Oh, store ande jag lovar att göra bot och bättring och icke tala nedlåtande om dig igen. Men din konstruktion är genialisk och lämplig för massproduktion - men den är inte tekniskt optimal.) men för jävla svindyr. Men det gäller för både Robertsons konstruktion och Woodwards, briliant, enkelt, genialiskt men en smula dyr.... En Boss bock tror jag börja på 75 000 inkl VAT men utan gravyr.... Pund för den som undrar... /T, som ska ham och piska sig blodig för att ha talat nedlåtande om Guds son....
Publicerat Juli 7, 200917 yr Författare Tack för ett riktigt bra och nyttigt svar! Om jag tolkar dej rätt så skulle jag ta mx4:an med fast borrning som har detta lås än en mx3:a som inte har detta lås fats choker??? Mvh Niklas
Publicerat Juli 7, 200917 yr Författare Hittade en MT6 med! Hur håller sig en sådan mot dom andra två?? /Nicke
Publicerat Juli 7, 200917 yr Tack för ett riktigt bra och nyttigt svar!Om jag tolkar dej rätt så skulle jag ta mx4:an med fast borrning som har detta lås än en mx3:a som inte har detta lås fats choker??? Mvh Niklas Då tolkar du mig fel.... Konstruktionen är alltid underordnad kvaliteten på hur det är gjort. I detta fallet skulle jag inte fokusera på om föreglingen var dittan eller dattan. Herregud, det är en Perrazi! Men eftersom du frågade så fick du ett svar. Annars finns ju den spanska kopian som många idag håller som snäppet bättre än orginalet: Kemen. /T
Publicerat Juli 7, 200917 yr Författare Ja jag brukar inte fråga om jag inte vill ha svar! Hittade ingen kemen ståendes hos nån vapenhandlare! Får leta vidare... /Nicke
Publicerat Juli 8, 200917 yr Ja jag brukar inte fråga om jag inte vill ha svar!Hittade ingen kemen ståendes hos nån vapenhandlare! Får leta vidare... /Nicke Det har stått en i alla fall hos Kjells Vapen & Sport i Sjöbo. Om den är kvar vet jag inte. /T