Publicerat Juli 7, 200917 yr Såja, nu blev det dags att pensionera min gamla Bushnell Scout yardage pro. Den har tappats i golvet ex antal gånger genom åren och nu var det sista gången som den överlevde. Efter det senaste tappet så påstår den att det är 243 meter till grannen och när mätaren var kry så var avståndet prick 40. Öppnade den och såg att en plastdetalj var av och i den detaljen fanns någon form av lins som sen var kopplad till nån elektrisk grunka med kablar. (Mina tekniska specifikationer är ju lysande)Jag limmade ihop det med snabblim och efter det mäter den på tok för långt. Något hände med kalibreringen förmodar jag. Jag har tittat på en ny mätare med Chuck Adams signatur. En bushnell det också. Blir nog att jag beställer en sådan. Ett annat och mycket dyrare alternativ är att köpa en Zeiss kikare med inbyggd avståndsmätare. Har bara svårt att motivera priset 2900 dollar mot Bushnellen för 220 dollar. Bushnellen har en "Bow mode" inbyggd som mäter vinkeln till målet ut till 99 meter. Längre än så är ju ointressant för bågjakten. Har i alla år varit nöjd med Bushnell och detta är min tredje. Den första som förövrigt skrotas. De tidigare har jag alltid sålt vidare. Man kanske skulle starta Sveriges första laseravståndsmätareSKROT. Den höll i 6 år och en hel del bruk i fält. Hade väl hållt längre om man inte envisats med att dänga den i golvet. Men så blir det när man använder prylarna.
Publicerat Juli 9, 200917 yr Såja, nu blev det dags att pensionera min gamla Bushnell Scout yardage pro. Den har tappats i golvet ex antal gånger genom åren och nu var det sista gången som den överlevde. Efter det senaste tappet så påstår den att det är 243 meter till grannen och när mätaren var kry så var avståndet prick 40. Öppnade den och såg att en plastdetalj var av och i den detaljen fanns någon form av lins som sen var kopplad till nån elektrisk grunka med kablar. (Mina tekniska specifikationer är ju lysande)Jag limmade ihop det med snabblim och efter det mäter den på tok för långt. Något hände med kalibreringen förmodar jag.Jag har tittat på en ny mätare med Chuck Adams signatur. En bushnell det också. Blir nog att jag beställer en sådan. Ett annat och mycket dyrare alternativ är att köpa en Zeiss kikare med inbyggd avståndsmätare. Har bara svårt att motivera priset 2900 dollar mot Bushnellen för 220 dollar. Bushnellen har en "Bow mode" inbyggd som mäter vinkeln till målet ut till 99 meter. Längre än så är ju ointressant för bågjakten. Har i alla år varit nöjd med Bushnell och detta är min tredje. Den första som förövrigt skrotas. De tidigare har jag alltid sålt vidare. Man kanske skulle starta Sveriges första laseravståndsmätareSKROT. Den höll i 6 år och en hel del bruk i fält. Hade väl hållt längre om man inte envisats med att dänga den i golvet. Men så blir det när man använder prylarna. Kan det inte vara så att grannen flyttat huset tro du ? Gå med kikare + inb mätare, själv använder ja en skit pryl för 100€ men duger just nu och min granne har inte flyttat,, vad jag vet
Publicerat Juli 9, 200917 yr Författare Kan det inte vara så att grannen flyttat huset tro du ?Gå med kikare + inb mätare, själv använder ja en skit pryl för 100€ men duger just nu och min granne har inte flyttat,, vad jag vet Jag var över till grannen och hon hade inte flyttat huset sa hon! Men jag tror hon ljuger!