Publicerat Juli 9, 200916 yr Fick hem ett nytt kikarsikte idag,(o då måste man ju montera det direkt)det är ett 8-32X50 BDC när jag hade skruvat dit det så får jag ett dubbelvikt A4 emellan objektivet o pipan,men inte mer. ska bli kul att testa det här på banan,(bössan är en Schultz o Larsen M68DL 6,5X55) ska försöka återkomma med resultat senare Ulf
Publicerat Juli 25, 200916 yr Fick hem ett nytt kikarsikte idag,(o då måste man ju montera det direkt)det är ett 8-32X50 BDCnär jag hade skruvat dit det så får jag ett dubbelvikt A4 emellan objektivet o pipan,men inte mer. ska bli kul att testa det här på banan,(bössan är en Schultz o Larsen M68DL 6,5X55) ska försöka återkomma med resultat senare Ulf Hur har dett gått med siktet. Är du nöjd, och vad använder du det till? Jag har själv ett likadant som jag använt en del framförallt på tavla, men också till långhåll på kråkor. För tillfället ligger det i garderoben och kommer framöver att hamna på en 22lr kuljaktstigsbössa. Kan tänka mig att BDC riktmedlet kan bli riktigt bra här också.
Publicerat Juli 27, 200916 yr Författare Hur har dett gått med siktet. Är du nöjd, och vad använder du det till?Jag har själv ett likadant som jag använt en del framförallt på tavla, men också till långhåll på kråkor. För tillfället ligger det i garderoben och kommer framöver att hamna på en 22lr kuljaktstigsbössa. Kan tänka mig att BDC riktmedlet kan bli riktigt bra här också. Jag använder bara på tavla , än så länge men kanske testar det på bockjakten tycker det funkar perfekt , o halva priset jämfört med tex Swa verkar prisvärt tycker jag Ulf