Publicerat Juli 9, 200916 yr Har man nytta av crosswind, lufttryck, luftfuktighet m.m som finns på 4500 eller ska man ta en mer robust 2500? Ni får säga vad ni vill om vindmätare, men jag har inte övat upp vindstyrkesinnet likt en indian. Så därför "måste" jag ha en vindmätare! compare chart 2500
Publicerat Juli 9, 200916 yr Gillar man att logga saker är det 4500 som gäller för den "normala" användaren räcker 2500 långt. Här en länk till en tidigare diskussion i ämnet http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=13402
Publicerat Juli 10, 200916 yr Författare Har läst även detta, men frågan är hur bra crosswind är jmf tråd-rapphönafjäder Lars gick det bra att köpa från ambientweather, en kompis tar den till sig i usa, men hur var leveransen m.m?
Publicerat Juli 10, 200916 yr Offroad, vi som har lite enklare Kestrels vi vrider på mätaren tills vi får maxvind då har man även riktningen på vinden, eller med vi menar jag mig själv och Mike med, vi har stått som två små teknik freaks i ett hav av blaser skyttar och tittat efter vindens riktning... /Christian
Publicerat Juli 10, 200916 yr Har läst även detta, men frågan är hur bra crosswind är jmf tråd-rapphönafjäder Lars gick det bra att köpa från ambientweather, en kompis tar den till sig i usa, men hur var leveransen m.m? Eftersom jag är begåvad med teflon minne så minns jag inte vart jag köpte, men det var inga mellanhänder utan jag beställde den direkt hem till mig. Ska jag vara ärlig så har denna mätare inte tillfört mitt skytte speciellt mycket jag gör allt enklast möjligt när det gäller skytte och vindläsning för mig är mera magkänsla än mätvärden. Crosswind vet jag inte exakt vad det är men antar att den funktionen ger vindriktningen Ska jag vara riktigt noga så uppsöker jag ett öppet fält innan skyttet med kompassen och ställer in vindriktningen på den.