Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vapenvård som slutade bra trots allt!

Featured Replies

Publicerat

Tjo.

Sitter här hemma och är lite små krasslig och hade lite trökigt så tänkte väl att jag kunde göra en rejäl vapenvård på min kära lilla Winchester 1300 Defender eftersom jag köpte den begagnad och vet inte när det är gjort senast.

Det ska nämnas att det är första gången jag plockar isär vapnet helt och hållet, Och dessutom på mitt första vapen !

Nåja ialf så plockade jag isär den så mkt det gick utan att ta bort stocken då.

Började blåsa,pilla,smörja och gnessa.

Så var det dags att sätta ihop bössan och då uppstår problem.

Fick inte dit avtryckarhuset!

Satt i ren panik och trodde jag sabbat min lilla pärla. Började kika runt på lite olika sidor.

Hittade ingenting. . Kallsvettig, sur och lite irriterad sitter jag här med en bössa som jag inte kan få ihop igen.

Då är det dags för lite paus, Märkte att det var dags att lugna ner sig lite så man inte gör nåt ännu dummare som att försöka forcera dit skiten.

Häller upp en kopp kaffe och lugnar ner mig lite.

Sätter mig ner igen och kikar på avtryckarhuset och ser då att den är i ett oladdat läge så spänner ner hannen eller vad man ska säga och tröck i säkringen och Voila! Den glider på plats som den ska !

Vad dum jag kände mig efteråt att jag inte kollade det på en gång :D

Men är man ny så är man, Man lär sig nåt nytt varje dag !

En jätte lättnad för en nybörjare som mig själv att man inte sabbat nåt ialf :P

Vet inte om detta är rätt plats på forumet att lägga upp detta.

Kände bara för att dela med mig lite, Hoppas det var lite rolig läsning ialf ! ;)

*Vedis OUT*

Publicerat

Du är garanterat inte den förste som ivrigt demonterat någonting, bara för att upptäcka hur svårt det kan vara att få ihop alla delarna :D

Publicerat

Ofta är det just att ta en liten paus som behövs i såna lägen. :D Bra att det löste sig.

Det som är bra med sånt här att man lär sig nåt nytt, det är värre om man inte vågar plocka isär grejer och aldrig lär sig hur det funkar.

Publicerat

Mekade ner min Browning i höstas efter att den klickat en gång i ett kritiskt läge..

Slutade med att jag med hjälp av tryckluft blåste bort en pytte sprint i slutstycket kl 23 en lördagkväll o grisjakt vid 8 Söndag morgon stod för dörren...

Lyckades tillverka en sprint som passade och se på FN bössan funkade iallafall på söndagen.

Fick ny sprint på posten av Smålänska lite senare.

Tryckluft är rätt bra när det handlar om att blåsa bort skit i bössan men det kan ryka med ett o annat som SKA vara där oxå...

Man lär sig alltid något... ;):D

Publicerat

hade samma problem då jag demontera min ruger mk3 , det säg vara en av de svåraste pistoler att sätta ihop om man inte vet hur :D och gudfan jag satt i timmar att pilla ihop bössan innan jag tog fram manualen ;)