Publicerat Juli 11, 200917 yr Fina bilder och måste ju säga att det ser riktigt skoj ut att fiska fluga.
Publicerat Juli 11, 200917 yr ser fint ut! jag tycker det är rätt tråkigt att fiska fluga. men när man väl får hugg är de det bästa inom fiskevärlden man kan vara med om
Publicerat Juli 11, 200917 yr Författare ser fint ut! jag tycker det är rätt tråkigt att fiska fluga. men när man väl får hugg är de det bästa inom fiskevärlden man kan vara med om Finns inget bättre fiske än flugfisket! Att kasta ut en torrfluga i en älv efter vakande öring..... Här var det så klart vatten att vi såg fisk på botten långt ut i älven. Att få se den fisken stiga efter våra torrflugor är upplevelser av stora mått.
Publicerat Juli 11, 200917 yr Finns inget bättre fiske än flugfisket! Att kasta ut en torrfluga i en älv efter vakande öring..... Här var det så klart vatten att vi såg fisk på botten långt ut i älven. Att få se den fisken stiga efter våra torrflugor är upplevelser av stora mått. Att se Öringen stiga upp mot flugan är underbart
Publicerat Juli 11, 200917 yr Författare De flugorna som vi fiskar mest med är dagslända aurovelli (vanlig och spent spinner), myra och bullen. Den sistnämnda är en riktigt kanonfluga, eftersom den efterliknar en drös vanliga småflugor som attackerar en slända. Detta såg vi mycket av och därför band jag flera sådana flugor i Norge. Det tog inte lång stund innan alla de andra band likadana. Obs! "bullen" är en fluga jag kommit på. Påminner om en black gnat. Binds på en strl. 12 krok. Kropp; mörkbrun poly som binds upp som en liten bulle. Mörk brunt tupphackel längst fram. En enkel, men väldigt fångstgivande fluga.
Publicerat Juli 11, 200917 yr Såg riktigt trevligt ut. Det var ett tag sedan man luftade flugutrustningen, så man blir ju inte lite avis.