Publicerat Juli 12, 200917 yr har en sån här kass plastuv med flaxande vingar. men en gemensam nämnare för alla köpeuvar som jag vet är att de ser ut som de sitter på en sten lr liknande med en knopp längst ner samt en hake på den (för att hänga kråka på?). men hur fasen får ni fast en pinne på den? borrar ni hål o kör rätt igenom? tycker orginalkonstruktion på dem är urbotadum! Hur gör ni? vill gärna se bilder. mvh
Publicerat Juli 12, 200917 yr Finns nog lika många lösningar som uvar. Jag har fäst ett rör under uven som är ca 40 cm och i det så trär jag sedan uvstången
Publicerat Juli 13, 200917 yr Författare kan tänka mig det. borde finnas någon slags teleskopstång, som ett fiskespö att trä den på. hade varit käckt. har med funderat på något i den stilen med....
Publicerat Juli 13, 200917 yr Jag har köpt ett tält jag tänkte norpa pinnarna från, återkommer i veckoslutet om det var en bra idé =)
Publicerat Juli 13, 200917 yr Författare ni är medvetna om problemet i alla fall. är ju inte direkt bara att trycka på en gren! måste vara fler som jagar med dessa plastuvar? fler tankar o idéer önskas...
Publicerat Juli 13, 200917 yr Författare Jag har köpt ett tält jag tänkte norpa pinnarna från, återkommer i veckoslutet om det var en bra idé =) låter spännande. kan kanske bli svårt om de inte är tillräckligt styva? väntar med spänning
Publicerat Juli 13, 200917 yr Har du snott min idé från robsoft Redigera inläggTa bort inläggRapportera detta inläggSvara med citatRe: "Bulvanpinnar" modell teleskopav asm sön jun 21, 2009 9:29 pm Jag bumbar denna tråd med lite nyheter. Jag ville komma lite högre upp när jag jagar kråka med uvbulvan, och teleskoppinnarna är snäppen för klena för den tunga bulnanen. Detta löste jag med att köpa ett partytält av den billigare varianten och använder benen (tänjde till träpluggar så man kan sätta ihop dem) som bulvanpinnar lätta att ta med, de är ca 120 cm /st så jag kommer lätt upp 10-12 meter med dessa BIlder kommer när kråkjakten börjar Andreas Andreas
Publicerat Juli 13, 200917 yr Köpte som sagt ett billigt partytält Tog fram lite verktyg 4 pinnar saknade koningen för att man ska sätta ihop dem med varandra, så jag sågade till några av plasthylsorna så de går att använda som muffar. se bild nedan Färgen på pinnarna var vit, högblank vilket kändes helt onaturligt i skogen, lite matt svart färg införskaffades på butiken som gör pojkar av män (49:-) sen visade jag min kreativa sida och målade "hejvilt" ett snyggt? mönster ville inte täcka allt med svartfärg utan det blev svart/vit "cammo" Alla extremt duktiga grafittimålare har självklart sin egen "tag" kostnad för hela projetet inklusive maskeringstejpen blev 199:- + 49:- +20:- (+350:- parkeringsböter medans jag var på classe ) = 268:- och då kommer jag upp 1,20 cm x 4 + 1, 10 x 4 = 9,2 meter och då har jag inte annvänt alla pinnar utan bara "benen" från tältet Andreas
Publicerat Juli 14, 200917 yr aha, asm, du var snäppet smartare än mig som tar ett gammalt tungt metallstativ =)
Publicerat Juli 14, 200917 yr Författare hehe nej har inte stulit några idéer hehe. tycker bara att de e lite jobbigt o gå med uven fastsatt på en 2 meter lång 2 tum 4 + all annan jävla tänkbara packning . fick en snilleblixt men som sagt inte den första.... vilken storlek var det på partytältet då? typ 3 cm i diameter på stolparna? riktigt bra idé med partytältpinnar ! denna tråden tycker jag gör nytta
Publicerat Juli 14, 200917 yr Författare förresten, de måsta ha stöd en bit upp av träd va? känns lite vingligt 10-12 meter upp hehe.
Publicerat Juli 14, 200917 yr självklart sätter jag uven mot ett lämpligtr träd, det som jag gillar med denna lösning är att jag slipper klättra upp med den hela tiden, du kan stå ensam och få upp den i trädeet =) gissar på att de är kring 3 cm i diameter, kan mäta om du vill, sen har jag bara skurit ett kryss i botten på uven som jag trycker upp en av pinnarna igenom och ända upp i "huvudet" på uven, då vinglar den inte Andreas
Publicerat Juli 14, 200917 yr Författare självklart sätter jag uven mot ett lämpligtr träd, det som jag gillar med denna lösning är att jag slipper klättra upp med den hela tiden, du kan stå ensam och få upp den i trädeet =)gissar på att de är kring 3 cm i diameter, kan mäta om du vill, sen har jag bara skurit ett kryss i botten på uven som jag trycker upp en av pinnarna igenom och ända upp i "huvudet" på uven, då vinglar den inte Andreas mm självklart, svårt att klätra även om man är två hehe. ja det är ju kanon ! nej nej, ingen mätning behövs. bara så att det inte är party tält a 3000 kr med typ 5 cm i diameter.... okej, får införskaffa ny uv då min nuvarande är en sån kass flaxa med vingarna modell. ändå tänkt byta..... tackar så hjärtligt!