Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

upphängningen på plastuv

Featured Replies

Publicerat

har en sån här kass plastuv med flaxande vingar. men en gemensam nämnare för alla köpeuvar som jag vet är att de ser ut som de sitter på en sten lr liknande med en knopp längst ner samt en hake på den (för att hänga kråka på?). men hur fasen får ni fast en pinne på den? borrar ni hål o kör rätt igenom? tycker orginalkonstruktion på dem är urbotadum! Hur gör ni?

vill gärna se bilder.

mvh

Publicerat

Finns nog lika många lösningar som uvar. Jag har fäst ett rör under uven som är ca 40 cm och i det så trär jag sedan uvstången

post-3585-1247410660_thumb.jpg

post-3585-1247410719_thumb.jpg

post-3585-1247410871_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

kan tänka mig det. borde finnas någon slags teleskopstång, som ett fiskespö att trä den på. hade varit käckt.

har med funderat på något i den stilen med....

Publicerat

Jag har köpt ett tält jag tänkte norpa pinnarna från, återkommer i veckoslutet om det var en bra idé =)

Publicerat
  • Författare

ni är medvetna om problemet i alla fall. är ju inte direkt bara att trycka på en gren! måste vara fler som jagar med dessa plastuvar? fler tankar o idéer önskas...

Publicerat
  • Författare
Jag har köpt ett tält jag tänkte norpa pinnarna från, återkommer i veckoslutet om det var en bra idé =)

låter spännande. kan kanske bli svårt om de inte är tillräckligt styva?

väntar med spänning

Publicerat

Har du snott min idé från robsoft :):P

Redigera inläggTa bort inläggRapportera detta inläggSvara med citatRe: "Bulvanpinnar" modell teleskop

av asm sön jun 21, 2009 9:29 pm

Jag bumbar denna tråd med lite nyheter.

Jag ville komma lite högre upp när jag jagar kråka med uvbulvan, och teleskoppinnarna är snäppen för klena för den tunga bulnanen.

Detta löste jag med att köpa ett partytält av den billigare varianten och använder benen (tänjde till träpluggar så man kan sätta ihop dem) som bulvanpinnar

lätta att ta med, de är ca 120 cm /st så jag kommer lätt upp 10-12 meter med dessa

BIlder kommer när kråkjakten börjar

Andreas

Andreas

Publicerat

Köpte som sagt ett billigt partytält

post-1964-1247504301_thumb.jpg

Tog fram lite verktyg

post-1964-1247504308_thumb.jpg

4 pinnar saknade koningen för att man ska sätta ihop dem med varandra, så jag sågade till några av plasthylsorna så de går att använda som muffar.

post-1964-1247504314_thumb.jpg

se bild nedan

post-1964-1247504321_thumb.jpg

Färgen på pinnarna var vit, högblank vilket kändes helt onaturligt i skogen, lite matt svart färg införskaffades på butiken som gör pojkar av män (49:-)

post-1964-1247504325_thumb.jpg

sen visade jag min kreativa sida och målade "hejvilt" ett snyggt? mönster ;)

post-1964-1247504332_thumb.jpg

ville inte täcka allt med svartfärg utan det blev svart/vit "cammo" :P

post-1964-1247504338_thumb.jpg

Alla extremt duktiga grafittimålare har självklart sin egen "tag"

post-1964-1247504345_thumb.jpg

kostnad för hela projetet inklusive maskeringstejpen blev 199:- + 49:- +20:- (+350:- parkeringsböter medans jag var på classe :P ) = 268:- och då kommer jag upp 1,20 cm x 4 + 1, 10 x 4 = 9,2 meter och då har jag inte annvänt alla pinnar utan bara "benen" från tältet

Andreas

Publicerat

aha, asm, du var snäppet smartare än mig som tar ett gammalt tungt metallstativ =)

Publicerat
  • Författare

hehe nej har inte stulit några idéer hehe. tycker bara att de e lite jobbigt o gå med uven fastsatt på en 2 meter lång 2 tum 4 + all annan jävla tänkbara packning :D . fick en snilleblixt men som sagt inte den första....

vilken storlek var det på partytältet då? typ 3 cm i diameter på stolparna? riktigt bra idé med partytältpinnar !

denna tråden tycker jag gör nytta :P

Publicerat
  • Författare

förresten, de måsta ha stöd en bit upp av träd va? känns lite vingligt 10-12 meter upp hehe.

Publicerat

självklart sätter jag uven mot ett lämpligtr träd, det som jag gillar med denna lösning är att jag slipper klättra upp med den hela tiden, du kan stå ensam och få upp den i trädeet =)

gissar på att de är kring 3 cm i diameter, kan mäta om du vill, sen har jag bara skurit ett kryss i botten på uven som jag trycker upp en av pinnarna igenom och ända upp i "huvudet" på uven, då vinglar den inte

Andreas

Publicerat
  • Författare
självklart sätter jag uven mot ett lämpligtr träd, det som jag gillar med denna lösning är att jag slipper klättra upp med den hela tiden, du kan stå ensam och få upp den i trädeet =)

gissar på att de är kring 3 cm i diameter, kan mäta om du vill, sen har jag bara skurit ett kryss i botten på uven som jag trycker upp en av pinnarna igenom och ända upp i "huvudet" på uven, då vinglar den inte

Andreas

mm självklart, svårt att klätra även om man är två hehe. ja det är ju kanon !

nej nej, ingen mätning behövs. bara så att det inte är party tält a 3000 kr med typ 5 cm i diameter.... okej, får införskaffa ny uv då min nuvarande är en sån kass flaxa med vingarna modell. ändå tänkt byta.....

tackar så hjärtligt!