Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

gammalt helia eller nytt billigare sikte?

Featured Replies

Publicerat

Hej

jag har en fundering om vilket kikarsikte jag ska sätta på min 300 wm.

Jag har hemma ett gammalt Helia sikte som bara ligger som jag fundera på att sätta på eller så köper jag ett sikte i 1000 sek klassen och sätter på någon som har nåt tips vilket sikte jag bör välja?

Publicerat

Helian alla dagar i veckan, du ska inte ha billigare optik än bössa, lägg krutet där, vad är det för helia?

Publicerat
Helian alla dagar i veckan, du ska inte ha billigare optik än bössa, lägg krutet där, vad är det för helia?

De är ett Helia-super kkahles wien 2 s2, står de på det. de sköt väldigt bra då ja hade de på min gammla 8x57.

Publicerat

Du ska ju inte köpa något sämre åtminstone ;)

Publicerat
Du ska ju inte köpa något sämre åtminstone ;)

Så helian tycker du alltså vore bättre . de är ett fast 4x för att tilllägga.

Publicerat

Hur är den i bilden, gul eller ? Om inte så duger den nog bra.

Men hittar du en Leupold 2-7*32 runt tusingen så är den mkt mer mångsidig, dvs bättre på ett sätt.

Mvh..

Publicerat
Hur är den i bilden, gul eller ? Om inte så duger den nog bra.

Men hittar du en Leupold 2-7*32 runt tusingen så är den mkt mer mångsidig, dvs bättre på ett sätt.

Mvh..

Jo jag kollar runt lite på blocket men de finns inte så mycke faktiskt, men jag håller koll. och jag tor de blir kanon om jag sätter rejäla fästen till Helia kikarn ;)

Publicerat
Jo jag kollar runt lite på blocket men de finns inte så mycke faktiskt, men jag håller koll. och jag tor de blir kanon om jag sätter rejäla fästen till Helia kikarn ;)

Det blir det säkert, men ett variabelt till en sån flack skjutande studsare blir nog mer optimal då du an skjuta på lite längre håll med större koll på va du siktar på.

Är Helian ljus och bra i bilden annars eller är den gulaktig ?

Publicerat
Det blir det säkert, men ett variabelt till en sån flack skjutande studsare blir nog mer optimal då du an skjuta på lite längre håll med större koll på va du siktar på.

Är Helian ljus och bra i bilden annars eller är den gulaktig ?

Jo de skulle ju vara mycke bättre men ja la ut ganska mycke pengar på studsarn så min ekonomi tillåter inte sån stor slant just nu.

nej ljuset är de inget fel på.

Publicerat

Behåll då Helian tills du har råd att köpa det sikte du vill ha. Köper du ett sikte nu för 1000 kr , ser jag det som att du bara bränt 1000kr på nått du igentligen inte ville ha.

Mvh.

Publicerat
Behåll då Helian tills du har råd att köpa det sikte du vill ha. Köper du ett sikte nu för 1000 kr , ser jag det som att du bara bränt 1000kr på nått du igentligen inte ville ha.

Mvh.

Jo så kan de vara kände jag med, får byta till ett rejält sikte nästa sommar :lol: