Publicerat Juli 15, 200917 yr Ska ner till Skåneland i slutet av juli. Tänkte att jag skulle passa på att testa Wachteln i ett grishägn så nu till frågan. Är det någon som vet något bra hägn i Skåne? Tacksam för snabbt svar då tiden minst sagt börjar bli knapp. MVH// Freddan
Publicerat Juli 15, 200917 yr Ska ner till Skåneland i slutet av juli. Tänkte att jag skulle passa på att testa Wachteln i ett grishägn så nu till frågan. Är det någon som vet något bra hägn i Skåne?Tacksam för snabbt svar då tiden minst sagt börjar bli knapp. MVH// Freddan Skall ringa runt i morgon åt dig. Hör av mig!
Publicerat Juli 15, 200917 yr Fredskogs hundcenter utanför Hässleholm tycker jag är bra. Dom har tre hägn med olika svårighetsgrad. \mats
Publicerat Juli 15, 200917 yr Författare Skall ringa runt i morgon åt dig.Hör av mig! Bussigt!!! Hade varit kanonbra! Vi pratade om att kolla om familjen Ellen var hemma då vi är nere. Hade varit kul att komma och hälsa på en sväng. Är ni hemma något under vecka 31? MVH// Freddan
Publicerat Juli 15, 200917 yr Författare Fredskogs hundcenter utanför Hässleholm tycker jag är bra.Dom har tre hägn med olika svårighetsgrad. \mats Tack för tipset. Har hört gott om Fredskogs. Har försökt få tag på dem men har inte lyckats, visserligen inte försökt mer än idag... Får väl försöka imorgon men man är ju sent ute som vanligt. Ingen som vet något annat bra hägn som backup om Fredskog är fullbokat?
Publicerat Juli 15, 200917 yr Bussigt!!! Hade varit kanonbra!Vi pratade om att kolla om familjen Ellen var hemma då vi är nere. Hade varit kul att komma och hälsa på en sväng. Är ni hemma något under vecka 31? MVH// Freddan Jag jobbar dagtid men annars är vi hemma! Det vore jättekul om ni tittar förbi
Publicerat Juli 16, 200917 yr Tack för tipset.Har hört gott om Fredskogs. Har försökt få tag på dem men har inte lyckats, visserligen inte försökt mer än idag... Får väl försöka imorgon men man är ju sent ute som vanligt. Ingen som vet något annat bra hägn som backup om Fredskog är fullbokat? Ring kvällstid så brukar dom svara, tror inte det är fullbokat. När jag bokade in min Jämte så kunde jag i princip välja tid och dag utan några problem. \mats
Publicerat Juli 16, 200917 yr Hägnet i östraby har semesterstäng till v32 men jag väntar på besked från några andra under dagen.
Publicerat Juli 16, 200917 yr Författare Tack för tips och hjälp!!! Har nu fått tag på Fredskogs och bokat tid vid två tillfällen Ska bli grymt intressant att se henne i hägnet. Wizard Jag hör av mig till dig då jag fått koll på när vi kan komma så ser vi om det passar er.
Publicerat Juli 22, 200917 yr www.ekebyvilt.com kör läger vecka denna veckan 20-24/7 Både för gryt hundar samt i vildsvinshägn Du behöver inte boka utan dom kör drop in
Publicerat Juli 23, 200917 yr www.ekebyvilt.comkör läger vecka denna veckan 20-24/7 Både för gryt hundar samt i vildsvinshägn Du behöver inte boka utan dom kör drop in Kan bara säga gott om ekeby. Var där i måndag till tisdag och körde min tysk på gris och i gryt. Mycket trevligt folk och nyttigt för den lilla. Kristian
Publicerat Juli 30, 200917 yr Författare Då var man hemma igen efter några dagars semester nere i Skåne... Släppte Troja (Wachteln) i Fredskigs lättaste hägn två gånger ( i tisdags och idag, torsdag). Måste säga att det gick förvånansvärt bra. Hon fattade direkt vad som skulle göras och hon gick på alldeles lagom hårt och hade stundtals riktigt tätt skall. Tyvärr orkade hon inte hålla på så länge så hon tog pauser mellan varven och ägnade sig åt att springa runt i stora cirklar runt oss och grisarna och sedan på igen. Kan nog inte begära så mycket mer än vad hon presterade hon är ju bara ca 9 månader och detta var hennes första kontakt med gris och faktiskt första släppen över huvudtaget. Att hon är inne i en djup trotsålder gör väl inte saken enklare... Ska se om jag fick några hyfsade bilder eller film att lägga upp så fort jag packat in mina grejer från husvagnen. Han även med en massa andra roliga grejer nere i skåne, endel spanielträning, kikade på min käresta när hon tävlade agillity och så hanns det med ett besök hos Wizard. Blev varmt välkomnad med både riktigt god mat och passande drycker samt en massa trevligt jakt och hundprat, kort och gott riktigt trevligt! Stort tack Wizard med familj för er gästfrihet!!!
Publicerat Juli 30, 200917 yr Då var man hemma igen efter några dagars semester nere i Skåne... Släppte Troja (Wachteln) i Fredskigs lättaste hägn två gånger ( i tisdags och idag, torsdag). Måste säga att det gick förvånansvärt bra. Hon fattade direkt vad som skulle göras och hon gick på alldeles lagom hårt och hade stundtals riktigt tätt skall. Tyvärr orkade hon inte hålla på så länge så hon tog pauser mellan varven och ägnade sig åt att springa runt i stora cirklar runt oss och grisarna och sedan på igen. Kan nog inte begära så mycket mer än vad hon presterade hon är ju bara ca 9 månader och detta var hennes första kontakt med gris och faktiskt första släppen över huvudtaget. Att hon är inne i en djup trotsålder gör väl inte saken enklare... Ska se om jag fick några hyfsade bilder eller film att lägga upp så fort jag packat in mina grejer från husvagnen. Han även med en massa andra roliga grejer nere i skåne, endel spanielträning, kikade på min käresta när hon tävlade agillity och så hanns det med ett besök hos Wizard. Blev varmt välkomnad med både riktigt god mat och passande drycker samt en massa trevligt jakt och hundprat, kort och gott riktigt trevligt! Stort tack Wizard med familj för er gästfrihet!!! Kul att det gick bra med Troja! Ni får komma och hälsa på så mycket ni vill!!! (och känner ni för att lämna någon av era spaniels här så är det mer än ok ) Hur gick det på tävlingen? Ellen har letat sina nya kompisar här ute men hon hittar inte dem så nu blir katterna jagade ännu mer än vanligt
Publicerat Juli 30, 200917 yr Författare Kul att det gick bra med Troja!Ni får komma och hälsa på så mycket ni vill!!! (och känner ni för att lämna någon av era spaniels här så är det mer än ok ) Hur gick det på tävlingen? Ellen har letat sina nya kompisar här ute men hon hittar inte dem så nu blir katterna jagade ännu mer än vanligt Kommer gärna o hälsar på igen när vi har vägarna förbi! Kanske droppar av ett gäng hundar vi tröttnat på Jo tävlingen gick skapligt, 11plats tror jag. Vilda hade lite problem med att fokusera på agillity eftersom det studsade kaniner runt hela planen trots en massa människor och hundar. Detta gjorde att hon inte gick lka snabbt som vanligt... Finns ju inget i hela världen som går upp mot kaninjakt tycker Vilda. F-n va kul det var att se Ellen, en riktigt trevlig o fin vovve med en hel del innanför panbenet o gry så det räcker. Tror ni kommer lyckas jättebra med jakten då tiden är inne för det. Du vet inte hur nära det var att vi packade in henne i bilen Ha det så bra o hälsa familjen!!!