Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Klöver, blod, skinn, ben Mm till hundträning

Featured Replies

Publicerat

Var / av vem kan man köpa djur delar att använda i jakt/spår/eftersöks träning med hund?

Är ute efter de mesta som

skinn, ben(Skellet delar), blod, klövar av allt möjligt vilt.

Har du "spillprodukter" av hare, rådjur, älg, vildsvin eller fåglar eller vet avrt jag kan få tag på det ?

Kasta i väg ett mail till mig!

Voff & Hej

Publicerat

Jag får klövar av älgjägare, men det är lite dålig säsong för det nu. :rolleyes:

Blod kan köpas för billig peng i frysdisken på ICA. :)

Annars vet jag att vissa hundklubbar säljer skankar och liknande. Så mitt tips är att ringa runt och kolla!

Publicerat

En ide kan ju va o tala om vart i landet man bor.

Fíns säkert nån i närheten här på forumet som kan fixa viltdelar.

Har själv allt möjligt o omöjligt... i frysen fast de brukar gå åt på lite kursverksamhet osv.

Publicerat

Jag finns allt mellan Örebro - Stockholm.

Har fördelen att resa i jobbet.

Når mig gör man lättast på info@hundnyckeln.se om man har viljan och lusten att tjäna lite extra slant :D

En dum fråga, men hyffsad nybörjare så det är ok att fråga :P , får man skicka med posten tex. Klövar ?

Och än en dummare fråga vad brukar priserna ligga runt?

Har åkt runt på slakterier, hört med hundklubbar osv. Men de som har håller hårt i sina djurdelar :-)

På senaste träningen hittade jag faktiskt kaninskinn som såldes av en pälshandlare, Turen är ju att man är kreativ och uppfinnings rik, men på riktiga kursverksamheten vill jag ändå ha äkta vara :-)

Publicerat
Jag finns allt mellan Örebro - Stockholm.

Har fördelen att resa i jobbet.

Når mig gör man lättast på info@hundnyckeln.se om man har viljan och lusten att tjäna lite extra slant :rolleyes:

En dum fråga, men hyffsad nybörjare så det är ok att fråga :D , får man skicka med posten tex. Klövar ?

Och än en dummare fråga vad brukar priserna ligga runt?

Har åkt runt på slakterier, hört med hundklubbar osv. Men de som har håller hårt i sina djurdelar :-)

På senaste träningen hittade jag faktiskt kaninskinn som såldes av en pälshandlare, Turen är ju att man är kreativ och uppfinnings rik, men på riktiga kursverksamheten vill jag ändå ha äkta vara :-)

alltid tillåtet att fråga. och vet amn inte så fråagar man :D

klöver går br att skicka med posten har själv skickat iväg några klöver till en på de hära forumet

jag har klövar ligger i frysen och tar de flästa klöver ajg kommer åt under jakter både i laget och på skolan :D

har 6 klövar tror jag ligger i frysen till ingen nytta då jag inte anväder älg så pass mkt

tror klöv listan ser ut så hära

4x älgklövar

3xrådjursklövar

1 vildsvins klöv

Publicerat
Var / av vem kan man köpa djur delar att använda i jakt/spår/eftersöks träning med hund?

Har du "spillprodukter" av hare, rådjur, älg, vildsvin eller fåglar eller vet avrt jag kan få tag på det ?

Voff & Hej

Kolla med nåt gods eller större gård där man säljer jakter.Brukar inte vara nåt problem att få klövar till hundträning,finns många mellan Örebo och Stockholm.Vildsvin är väl lättast att få tag i den här tiden på året

Lycka till

• 3 weeks later...
Publicerat

Voff & Hej

Jag har en del klövar, någon räv också om det är intressant.

Publicerat

Grisklövar och lite diverse fågel finns i skåne...