Publicerat Juli 17, 200917 yr Hej på er. Efter några månaders intensivt läsande på det mest lärorika forum jag stött på i etern, kändes det som att det var dags att presentera sig. Kalle heter jag, som ni kanske anar. Är född och bor i Sundsvall men har rötter i Västerbotten. Jag är relativt ny jägare och klarade det praktiska provet i maj. Jag har alltid varit intresserad av skog och mark, dels som scout i yngre år samt på helt eget initiativ på senare år. Eller nästan helt eget i alla fall. Hunden, en Border Terrier på 1,5, driver en gärna ut på längre strövtåg i skogen (speciellt när han får upp rådjur ) Utan att ha nån i familjen som jagar så har jag känt sen jag fyllde 15 att jag ville ha jägarexamen. På grund av tidsbrist (sju handbollsträningar i veckan lämnar inte mycket fritid till övers) fick det dock vänta fem år. När farfar gick bort i höstas så blev det högaktuellt i och med att han lämnade efter sig två studsare som behövde tas omhand om. Just nu sitter jag som sommarjobbare på TeliaSoneras driftledning ska studera till hösten eftersom det är blankt omöjligt att få anställning på nån annan del av Telia än kundtjänst. Att man sitter 8 timmar om dagen framför ett antal datorskärmar gör att man kan hålla bra koll på forumet, så det är inte helt fel. Just nu jagar jag inte så mycket vilt utan jag är mest ute efter vapen. Det lilla kruxet med att ärva två väldigt fina studsare infinner sig när både son och sonson till den ursprungliga ägaren är vänsterskyttar. Jajjemen, vänster hänt, väsnterfotad och vänsterögd. Så nu jagar jag vänsterstudsare. Slutligen vill jag än en gång tacka för ett väldigt trevligt forum! //Kalle
Publicerat Juli 17, 200917 yr Välkommen! Är du ute efter något speciellt på studsarfronten? Prisklass osv.?
Publicerat Juli 18, 200917 yr Välkommen o lyxka till i jakten på vänsterbössor. Ett lite begränsat utbud tyvärr
Publicerat Juli 20, 200917 yr Författare Tack för alla välkomnanden! En trevlig tråd att läsa när man sitter på jobbet 6.5*57r: När det gäller studsaren så hade jag nog tänkt mig en 6,5x55 eller .308 win. I pris så hade jag väl tänkt mig ett tak på kanske 10000. Väldigt gärna under men jag kan tänka mig att det är svårt att få tag på en vänsterstudsare. MVH Kalle
Publicerat Juli 20, 200917 yr Tack för alla välkomnanden! En trevlig tråd att läsa när man sitter på jobbet 6.5*57r: När det gäller studsaren så hade jag nog tänkt mig en 6,5x55 eller .308 win. I pris så hade jag väl tänkt mig ett tak på kanske 10000. Väldigt gärna under men jag kan tänka mig att det är svårt att få tag på en vänsterstudsare. MVH Kalle Det finns inte många, helt klart men det är ju det som datorn är bra på, dvs söka Förmodar du vill ha även handtaget på vänster sida, dvs inte bara vänsterkolv. Torsbo säljer en vänster Varberger, nr ID: 49334 för 5.400 i 6,5 x 55. Står inge om skicket dock, men det är bara att maila o fråga. Vet själv inget om Varberger. Prova med en annons under köpes här på Jaktsidan, kan kanske funka Lycka till
Publicerat Juli 20, 200917 yr Välkommen! Är själv född i Sundsvall men har flyttat söderut sen några år. Kul att du hittat hit.
Publicerat Juli 22, 200917 yr Författare Magnum44: Tack för tipset! Jag mailade en förfrågan om bilder samt lite spec på geväret. Jag har även hittat en Husqvarna 1900 med nått 4x sikte på för 6500 frågan är vilket som är mest värt att köpa.. Några åsikter? Erkon: Jaså? Trevligt! Vilken del av Sundsvall höll du hus då? Alla: Tack för det trevliga mottagandet!
Publicerat Juli 22, 200917 yr välkommen hoppas du kommer trivas med oss som bara (nästan) har jakten på hjärnan
Publicerat Juli 22, 200917 yr Magnum44: Tack för tipset! Jag mailade en förfrågan om bilder samt lite spec på geväret. Jag har även hittat en Husqvarna 1900 med nått 4x sikte på för 6500 frågan är vilket som är mest värt att köpa.. Några åsikter? Erkon: Jaså? Trevligt! Vilken del av Sundsvall höll du hus då? Alla: Tack för det trevliga mottagandet! Korsta/Petersvik är jag born and raised. Drog dock till sollefteå för att gå gymnasiumet där uppe. Själv då?
Publicerat Juli 22, 200917 yr Magnum44: Tack för tipset! Jag mailade en förfrågan om bilder samt lite spec på geväret. Jag har även hittat en Husqvarna 1900 med nått 4x sikte på för 6500 frågan är vilket som är mest värt att köpa.. Några åsikter? Tyvärr inte, kör själv med en ombyggd m/96 som klass 1.
Publicerat Juli 23, 200917 yr Författare 44magnum: Okej tack ändå! Erkon: Granloholmare är jag själv Har spelat en hel del handboll i Sollefteå.